به گزارش ایرنا، ظفر محمدی روز پنجشنبه در آیین افتتاح پایانه مسافربری مراغه و بهره برداری از میدان دانشجو مراغه افزود: باتوجه به انتخاب مراغه به عنوان مکمل گردشگری تبریز 2018، رویکردهای اجرایی در راستای توسعه زیرساخت ها در این شهرستان با شتاب بیشتری انجام خواهد شد.
وی ادامه داد: پیشینه تاریخی و ظرفیت های موجود در بخش گردشگری و آثار تاریخی در این شهرستان به عنوان یکی از 10 شهر تاریخی کشورمان می تواند مکمل مناسبی در کنار پایتخت گردشگری جهان اسلام در تبریز 2018 باشد.
وی با اشاره به عملکرد چهارساله دستگاه های اجرایی و خدمات رسان در این شهرستان گفت: آغاز عملیات اجرایی طرح ملی آزادراه مراغه هشترود در دولت یازدهم که چهار قطعه از پنج قطعه آن در حال اجرا است، بخشی از همت دولت تدبیر و امید برای ایجاد زمینه برای توسعه در این منطقه است.
وی با بیان اینکه بیمارستان 160 تختخوابی مراغه با 93 درصد پیشرفت فیزیکی در حال تکمیل است افزود: روند اجرایی این طرح، پس از روی کارآمدن دولت تدبیر و امید با شتاب بیشتری ادامه یافت و تا سه ماه آینده شاهد بهره برداری از این مرکز درمانی و آموزشی خواهیم بود.
وی ادامه داد: ورزشگاه پنج هزار نفری این شهرستان نیز که پس از گذشت 20 سال از آغاز عملیات اجرایی آن فقط دارای 50 درصد پیشرفیت فیزیکی بود، هم اکنون با حمایت دولت تدبیر و امید با 90 درصد پیشرفیت فیزیکی در آستانه بهره برداری قرار دارد.
وی با اشاره به طرح های اجرا شده در بخش گازرسانی به مناطق مختلف این شهرستان در چهارسال گذشته اضافه کرد: ایجاد 2 ایستگاه تقویتی گاز با 150 میلیارد ریال اعتبار از جمله اقدامات انجام شده است که با اجرای آن بخش مهمی از مشکلات گاز در این شهرستان مرتفع می شود.
فرماندار مراغه با بیان اینکه در این مدت 41 طرح در بخش سلامت در شهرستان اجرا شده گفت: 13 طرح درمانی و 28 طرح بهداشتی در مناطق مختلف این شهرستان توسط دولت تدبیر و امید اجرا شده است.
محمدی افزود: اجرای آسفالت راه 21 روستا، احداث 9 راه روستایی، روکش آسفالت چهار روستا و نیز آسفالت ریزی 30 کیلومتر از جاده مراغه هشترود از اقدامات انجام شده در چهار سال گذشته در بخش راه در شهرستان است.
وی ادامه داد: اجرای طرح هادی در 42 روستا، مطالعه 36 طرح، بهسازی 2 هزار و 83 واحد مسکن روستایی، احداث 513 واحد تجاری، مسکونی و خدماتی در مناطق شهری و نیز اجرای 30 طرح مشارکت در روستاها بخشی از خدمات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در این مدت است.
وی با اشاره به طرح های اجرا شده در بخش عمران شهری در چهارسال گذشته اضافه کرد: 95 طرح عمران شهری توسط شهرداری انجام شده است.
وی گفت: اصلاح 51 کیلومتر از شبکه آب و 53 کیلومتر از شبکه فاضلاب شهری و نیز آبرسانی به 109 روستا از خدمات انجام شده در دولت تدبیر و امید است.
وی با اشاره به ظرفیت های اقتصادی موجود این شهرستان افزود: در طول چهارسال گذشته، 30 نوع کالای صنعتی و کشاورزی به ارزش 105 میلیون دلار از این شهرستان به 25 کشور جهان صادر شده است.
شهردار مراغه نیز در این آیین با اشاره به نقش پایانه ها در توسعه اقتصادی گفت: با توجه به مناسب نبودن وضعیت پایانه های قدیمی این شهرستان، ترمینال جدید مسافربری با هدف سهولت در تردد، کاهش ترافیک درون شهری، رونق گردشگری، تجمیع شرکت های تعاونی و نیز اشتغال زایی احداث شده است.
محمدرضا احمدی افزود: این پایانه مدرن مسافربری در زمینی به مساحت 38 هزار متر مربع در 2 طبقه با چهار هزار متر مربع زیربنا با اعتبار 70 میلیارد ریال احداث شده و شامل بخش های مختلف از جمله شرکت های تعاونی، بخش های خدماتی، اداری، رفاهی و حمل و نقلی است.
وی ادامه داد: در این پایانه مسافری، هفت غرفه ایجاد شده که از این تعداد پنج غرفه در اختیار شرکت های تعاونی و 2 غرفه نیز در اختیار شرکت های تعاونی متقاضی قرار می گیرد.
وی اضافه کرد: هم اکنون ظرفیت پارکینگ این پایانه در فاز اول 50 دستگاه با بارگیری همزمان 10 دستگاه اتوبوس بوده که در فازهای بعدی ظرفیت آن افزایش خواهد یافت.
شهردار مراغه با اشاره به احداث میدان دانشجو، ایجاد منبع دومنظوره آب و خیابان 55 متری گلشهر گفت: این طرح ها عمرانی در مجموع با 35 میلیارد ریال اعتبار ساخته شده است.
احمدی افزود: برای این منظور، 25 هزار مترمربع آسفالت ریزی و 2 هزار متر مربع فضای سبز اجرا و منبع یک هزار و 500 متر مکعبی آب خام در آن نیز ایجاد شده است.
وی ادامه داد: با احداث این منبع آب 2 منظوره، آب مورد نیاز فضای سبز شهرک های ولیعصر (عج)، گلشهر، سهند و زیباشهر مراغه تامین می شود.
وی اضافه کرد: با بهره برداری از خیابان 55 متری گلشهر و 35 متر الغدیر در این طرح، تردد در مسیر شهرک های گلشهر و ولیعصر (عج) تسهیل می شود.
به گزارش ایرنا، در این آیین با حضور استاندار آذربایجان شرقی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی بهره برداری از پایانه مسافربری مراغه و بهره برداری از میدان دانشجو شهر مراغه، آغاز شد.
شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: ابراهیم مطلوبی**انتشار:عیسی عطاپور**
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.