دبیر جشنواره سراسری عکس مستند تبریز گفت: ۲۲۴ اثر از ۱۶۵ عکاس حرفه‌ای سراسر کشور در دبیرخانه جشنواره سراسری عکس مستند تبریز پذیرش شده است.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، کریم ارجمند در اختتامیه جشنواره سراسری عکس مستند تبریز اظهار کرد:  به گواه تاریخ و اذعان جامعه‌شناسان، هیچ‌یک از انواع پدیده‌های هنری نتوانسته همچون هنر عکاسی، در پیوست سنت و تجدد تاثیرگذار باشد.
وی ادامه داد: عکس از سویی در پیوند استوار با صنعت و فناوری، روز به روز متحول می‌شود؛ و از سویی دیگر، ریشه در قریحه، احساسات و معرفت هنرمند عکاس دارد.
ارجمند اعلام کرد: از میان انواع شاخه‌های عکاسی، این عکس مستند است که رویدادهای تاریخی را آینه‌داری کرده و سطرها و واژه‌های تاریخ‌نامه‌ها را جلا می‌دهد. به جرات می‌توان گفت جایگاه عکس و عکاسی از هر دوجنبه زیبایی‌شنایی هنری و سندیت تاریخ، کم‌نظیر و بلکه بی‌نظیر است.
وی در بخشی از سخنان خود بیان کرد: انجمن هنر عکس استان آذربایجان شرقی به منظور پاسداشت عکس مستند و حمایت از عکاسان، پس از ماه‌ها مطالعه و بررسی چراغ نخستین جشنواره سراسری عکس مستند تبریز را با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی روشن کرده است.
دبیر جشنواره سراسری عکس مستند تبریز با اشاره به اینکه جشنواره با صرف نظر از تک‌عکس‌ها، تنها مجموعه‌عکس‌های مستند را پذیرش کرد، تاکید کرد: خوشبختانه این نگرش با استقبال چشمگیر استعدادهای ناب و عکاسان حرفه‌ای از ۱۸ استان کشور همراه شد و نقش موثری در ارتقای سطح هنری و تخصصی جشنواره ایفا کرد.
وی  خبر داد: پذیرش ۲۲۴ مجموعه‌عکس از ۱۶۵ عکاس حرفه‌ای، گواه همین مدعاست. از میان آثار رسیده به دبیرخانه شنواره، پس از ۳ مرحله داوری، ۱۲ مجموعه عکس به عنوان آثار برگزیده شناسایی و در این محفل رونمایی می‌شود.
ارجمند با اشاره به برپایی کارگاه ۶ روزه ارتقا زبان بصری در عکاسی مستند توسط پائولو پاتریزی، عکاس ایتالیایی اشاره کرد و تصریح کرد: این کارگاه بر مبنای ارتقا زبان بصری، خلاقیت فردی و ارائه راهکارهای موقعیت‌شناسی عکاسی برگزار شد و رهاوردهای آن در حوزه دانش عکاسی ماندگاه خواهد بود.
وی ضمن تقدیر از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، فرمانداری تبریز، سازمان زیباسازی و پارک‌های شهرداری تبریز خاطرنشان کرد: امیدواریم همراهی دلسوزانه مسئولان امر و هنرمندان هم‌درد و هم‌اندیشه، زمینه‌ساز استمرار این جشنواره در مسیر شکوه و بالندگی باشد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.