به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، مسجد تاریخی و زیبای کریمخان واقع در هسته مرکزی شهر تبریز مربوط به دوره قاجار است که در سال 1383 با شماره 11156 به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
معاون میراث فرهنگی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی در این باره اظهار کرد: گودبرداری انجام شده از سوی سازمان قطارشهری باعث نشست و ایجاد شکست در حد جنوبی کلیه گنبدها و پایه های مسجد شده بود.
حسن قریشی افزود: طی جلسات متعدد با هیات امنای مسجد و مسئولان سازمان قطار شهری در چندین مرحله با تزریق بتن، پایدارسازی و استحکام بخشی لازم در پی ها با نظارت مهندسین مشاور صورت گرفته است.
وی بر لزوم مرمت مسجد کریمخان و اهتمام اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی به تسریع و نهایی شدن این پروژه ، گفت: پس از حصول اطمینان لازم از توقف گسترش ترک ها، عدم ایجاد ترک های جدید و پایداری بنا، مرمت مسجد با نظارت معاونت میراث فرهنگی استان آغاز شده است.
قریشی یادآور شد: مرمت بخش های داخلی مسجد که شامل گنبدها و دیوارهای آن است در مرحله پایانی قرار دارد و کف مسجد نیز به منظور جلوگیری از نفوذ رطوبت خشکه چینی خواهد شد.
به گفته وی، نمای بیرونی مسجد به سبک آجر سنتی به صورت کامل مرمت و در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.
خبرنگار: سیدیحیی مرتضائی **انتشار: عزیزی راد
3038/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.