به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی گمرکات آذربایجان شرقی، علی اصغر عباس زاده گفت: 621 هزار و 350 تن کالا به ارزش 509 میلیون و 469 هزار و 14 دلار در 5 ماهه سالجاری از طریق مبادی گمرکی استان صادر شده است.
وی اظهارکرد: این میزان صادرات از نظر ارزش دلاری رشد 24 درصدی و از نظر وزن افزایش 30 درصدی را نشان می دهد.
وی اعلام کرد: در 5 ماهه امسال گمرک تبریز با صادرات 303 هزار و 676 تن کالا به ارزش 238 میلیون و 285 هزار و 340 دلار 46 درصد صادرات گمرکی استان را به خود اختصاص داد.
عباس زاده عمده کالاهای صادر شده از طریق مبادی گمرکی استان در 5 ماهه امسال شامل مواد پلاستیکی و اشیای ساخته شده، میوه، ماشین آلات و وسایل مکانیکی ، سوخت های معدنی ، قند و شکر ، فراورده های غلات، شیشه و مصنوعات شیشه ای ، کاکائو و فروارده های آن، مصنوعاتی از چدن و فولاد اعلام کرد.
وی گفت: این محصولات به 87 کشور دنیا از جمله عراق، ترکیه، افغانستان، گرجستان، جمهوری آذربایجان، روسیه، پاکستان، ایتالیا و بلغارستان صادر شده است.
عباس زاده همچنین از کاهش 13 درصدی ارزش دلاری واردات کشور از طریق مبادی گمرکی آذربایجان شرقی در 5 ماهه امسال خبر داد و گفت: در مدت یاد شده 210 هزار و 44 تن کالا به ارزش 426 میلیون و 108 هزار و 439 دلار پس از انجام تشریفات گمرکی وارد کشور شد.
وی عمده کالاهای وارداتی از طریق مبادی گمرکی استان را شامل ماشین آلات، و وسایل مکانیکی ، چوب و اشیای چوبی ، توتون و تنباکو، کاغذ و مقوا ، ماشین آلات و دستگاه های برقی ، فروارده های خوراکی و مصنوعاتی از چدن و فولاد عنوان کرد.
عباس زاده گفت: این محصولات از 54 کشور دنیا از جمله ترکیه ، آلمان، چین ، امارات متحده عربی ، ایتالیا، سوئد، گرجستان ، جمهوری کره، ژاپن و ارمنستان وراد کشور شده است.
وی همچنین از افزایش 4 درصدی مسافران ورودی به کشور از طریق مبادی مرزی آذربایجان شرقی و کاهش یک درصدی مسافران خروجی از طریق این مبادی در 5 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبرداد و اعلام کرد: در این مدت 574 هزار و 902 مسافر از مبادی مرزی استان تردد کردند.
ناظر گمرکات آذربایجان شرقی درامدهای وصولی گمرک در این استان را در 5 ماهه امسال افزون بر یکهزار و 797 میلیارد و 668 میلیون و 436 هزار ریال اعلام کرد و گفت: این میزان درآمد نشانگر کاهش 34 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.
آذربایجان شرقی دارای سه اداره کل گمرک در تبریز، سهلان و جلفا و سه واحد گمرکی درمراغه، خداآفرین و نوردوز همچنین سه دفتر گمرکی در فرودگاه شهید مدنی تبریز، شهرک صنعتی شهید سلیمی تبریز و شهر بناب است.
خبرنگار: پرویز انصاری**انتشار: عزیزی راد
3071/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.