مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از انتشار فراخوان دومین جشنواره سراسری آواها و نغمات دینی آیات «ترنم آسمانی» در بخش‌های اجرای زنده، تولیدات استودیویی و ویژه خبر داد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، محمد محمدپور با بیان اینکه این دوره از جشنواره در هشت رشته برگزار می‌شود، اظهار کرد: بخش اجرای زنده شامل رشته‌های همخوانی قرآن‌کریم، اجرای تواشیح و مدیحه‌سرایی و همچنین ابتهال است؛ بخش تولیدات استودیویی نیز شامل رشته‌های تولیدات آکاپلا، تولیدات موسیقایی، تولیدات زبان‌های خارجی و تولیدات انشاد فردی است.
محمدپور افزود: بخش ویژه‌ی این جشنواره با موضوع «شهدای مدافع حرم» به منظور پاسداشت فرهنگ ایثار و دفاع از حریم ولایت و همچنین گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافعان حرم برگزار می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: آثار ارسالی به جشنواره باید در آیات، مضامین و موضوعاتی همچون وحدت و انسجام امت اسلامی، پیامبر عظیم الشان اسلام(ص)، مدح و منقبت و سیره اهل بیت(ع)، سبک زندگی اسلامی، فرهنگ ولایت، شهادت و ایثار، مهدویت و فرهنگ انتظار و... و همچنین آیات سوره مبارکه‌ی واقعه براساس طرح قرآنی 1451 باشد.   مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه مهلت ارسال آثار تا تاریخ 10 آبان ماه سال‌جاری است، بیان کرد: از کلیه فعالان نواهای آئینی و همچنین گروه‌های تواشیح و مدیحه‌سرایی برای شرکت در این جشنواره دعوت می‌کنیم؛ همچنین بخش نهایی و اختتامیه دومین جشنواره سراسری ترنم آسمانی نیز در آذرماه سال‌جاری برگزار می‌شود.
وی در پایان یادآور شد: علاقمندان بمنظور کسب اطلاعات بیشتر، آگاهی از ضوابط آثار ارسالی و همچنین ثبت‌نام به پایگاه اینترنتی این جشنواره به نشانی www.TarannomeAsemani.ir مراجعه کنند. 
لازم بذکر است، دومین جشنواره سراسری آواها و نغمات دینی «ترنم آسمانی» از سلسله جشنواره‌های هنری قرآنی «آیات» است که با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و موسسه فرهنگی قرآن و عترت طارق تبریز برگزار می‌شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.