به گزارش ایرنا، محمدتقی نظرپور روز چهارشنبه در آئین افتتاح 51 طرح عمرانی، رفاهی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در تبریز، آموزش و پرورش را بستر توسعه دانست و گفت: اگر بخواهیم توسعه ای ایجاد کنیم باید ابتدا از آموزش و پرورش آغاز شود و بستر توسعه آموزش و پرورش هم مدارس است.
وی با تاکید بر ساخت فضاهای بانشاط و مقاوم آموزشگاهی، خاطر نشان کرد: خوشبختانه مدارسی که بعد از انقلاب ساخته شده اند، نسبت به فضاهای دیگر خیلی بهتر است و در زمان وقوع اتفاق هم مدارس را به عنوان جای امن انتخاب می کنند.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به اهتمام دولت تدبیر و امید در گسترش فضاهای آموزشی و مقاوم سازی مدارس گفت: هم اکنون نیز 26 هزار کلاس درس در سطح کشور در دست احداث داریم.
نظرپور، اعتبارات سازمان نوسازی مدارس برای ساخت تعداد آموزشگاه های مورد نیاز آموزش و پرورش را کافی ندانست و افزود: سرانه آموزشی آذربایجان شرقی 5.75 مترمربع برای هر دانش آموز است در حالی که سرانه استاندارد 8.39 مترمربع است که هنوز فاصله زیادی با استانداردها داریم.
به گفته وی برای رسیدن به سرانه استاندارد آموزشی در آذربایجان شرقی نیاز به 9 هزار و 463 کلاس درس است.
رئیس سازمان نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس کشور نقش خیران مدرسه ساز را در توسعه فضاهای آموزشی بسیار موثر توصیف کرد و افزود: خیران از ابتدای انقلاب تا سال 1395 تعداد 107 هزار کلاس درس معادل 20 درصد کلاس های موجود را احداث کرده اند و در دولت یازدهم این میزان به 40 درصد افزایش یافت.
نظرپور، تکریم خیران را وظیفه آموزش و پرورش دانست و گفت: اگر بتوانیم با خیران ارتباط خوبی برقرار کنیم، به طور قطع نیاز آموزش برطرف می شود.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز در این مراسم، آموزش و پرورش استان را پیشتاز در امر و تعلیم و تربیت در کشور معرفی کرد و گفت: دانش آموزان این استان در کنکور سراسری اخیر رتبه های برتر را در تمامی رشته ها کسب کردند.
جعفر پاشایی از افزایش 40 درصدی مشارکت خیرین مدرسه ساز در دولت تدبیر و امید خبر داد و افزود: با مشارکت خیران و سازمان نوسازی و تجهیز مدارس استان در هفته دولت امسال 17 باب مدرسه با 82 کلاس درس، 6 باب نمازخانه مدرسه ای، 2 فضای ورزشی با هزینه 125 میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.
با حضور رئیس نوسازی و توسعه مدارس کشور، 51 طرح عمرانی، رفاهی و پژوهشی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در تبریز و نیز در تعدادی از شهرستان های استان از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح شد.
طبق آخرین آمارهای موجود در استان سه میلیون و 800هزار نفری آذربایجان شرقی 692,868 نفر دانش آموز شامل329,278 نفر دانش آموز دختر و 363,590 نفر دانش آموز پسر در 8,077 مدرسه در قالب 32,813 کلاس درس تحصیل می کنند.
خبرنگار: نعمت مرادپور ** انتشار دهنده: رستگار
6132/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.