به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم در جمع ائمه جمعه شمالغرب در امامزاده عون ابن علی(ع) با اشاره به تغییرات اساسی در وضعیت ظاهری و خدماتی کوه عینالی گفت: کسانی که در سالیان گذشته این مکان را مشاهده کرده بودند، می دانند که این کوه در چه وضعیتی بود ولی در سایه تلاش های شهرداری تبریز و اداره کل اوقاف و امور خیریه این مجموعه به یکی از زیبایی های تبریز تبدیل شده است.
وی ادامه داد: فعالیت هئیت امنای امامزاده عون ابن علی (ع) جای تشکر دارد زیرا علاوه بر برنامه های فرهنگی به طور مداوم هر پنجشنبه زیارت عاشورا در این مکان برگزار می شود که این امامزاده را تبدیل به یکی از قطب های فرهنگی تبریز کرده است.
امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: علاقه مندان به ورزش از قدیم الایام به این کوه می آیند و بنده نیز سال ها بود که به این جا نیامده بودم ولی امروز با مشاهده این امکانات تعجب کردم.
وی اظهار داشت: در کنار امکانات تفریحی و رفاهی در این مجموعه مقبره شهدای گمنام نیز زینت خاصی به این محل داده اند.
امام جمعه تبریز به تلاش های حاج حسن حسین نژاد در راستای ترویج مساجد اشاره کرد و گفت: این شخصیت بزرگوار یادگاری در تمام مساجد گذاشته اند و صمیمانه از همکاری ایشان نهایت تقدیر و تشکر را دارم.
آرامگاه عون بن علی که به 'عینالی' و 'عینال، زینال' نیز معروف است، از بناهای تاریخی شهر تبریز و مربوط به دورهٔ ایلخانان است. این آرامگاه بر فراز رشته‌کوه سرخاب به شیوهٔ ایلخانی ساخته شده‌است.
آرامگاه شهدای گمنام در مجاورت مقبره عون ابن علی بر فراز کوه عینالی قرار دارد.
یادمان هشت تن از شهدای هشت سال دفاع مقدس در کنار آرامگاه عون بن علی قرار گرفته‌است. بنای این یادمان از سال 1381خورشیدی آغاز شده و در 30شهریور 1385خورشیدی به بهره‌برداری رسیده‌است.
از مشخصات بارز بنای یادمان شهدای گمنام می‌توان به رعایت سبک منطبق بر معماری شهر سنتی تبریز، رعایت سبک آرامگاه‌های ایران، استفاده از شعرهای محمدحسین شهریار، استفاده از نقش‌های اسلامی، استفاده از حرف هشت و قرارگرفتن بنا در امتداد مسیر قبلهٔ وادی‌رحمت اشاره کرد.
تنظیم وانتشار: عزیزی راد
518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.