به گزارش ایرنا، اسماعیل کریمی اصل روز چهارشنبه در مراسم افتتاح این طرح ها اظهار کرد: بهره برداری از هفت سامانه نوین آبیاری در 26 هکتار از اراضی کشاورزی با 2 میلیارد و 906 میلیون ریال، کانال آبیاری عمومی ذوالبین و گنجینه کتاب به طول 950 متر با 2 میلیارد و 170 میلیون ریال از جمله طرح های افتتاح شده در این روز است.
وی گفت: مسیر گشایی جاده دسترسی بین مزارع آبی و باغات به طول 72 کیلومتر و احداث 4.5 کیلومتر راه دسترسی با 2 میلیارد و 400 میلیون ریال دیگر طرح های افتتاح شده کشاورزی در روز پایانی هفته دولت در این شهرستان بود.
کریمی اصل، کشاورزی را عرصه تولید و کسب و کار عنوان کرد و گفت: مدیریت جهاد کشاورزی هشترود به منظور فراهم کردن زمینه توسعه پایدار کشاورزی و افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی در جهت تامین امنیت غذائی، رشد سرمایه گذاری و عمران و توسعه روستاها و توسعه سیستم های آبیاری تحت فشار با تمام توان وارد عرصه شده است.
وی، استفاده از آبیاری قطره ای و بارانی را سبب تثبیت شغل کشاورزی و برداشت محصول با بهره ‌وری بالا برشمرد و افزود: متقاضیان طرح آبیاری قطره‌ ای در هشترود از تسهیلات بلاعوض برخوردار می ‌شوند.
در آبیاری بارانی آب با فشار به وسیله پمپ وارد لوله ها شده و به وسیله آبپاش به شکل قطره های باران روی محصول پاشیده می شود و در آبیاری قطره ‌ای آب با فشار کم از روزنه یا قطره چکان خارج و به صورت قطراتی در پای بوته ریخته می ‌شود.
در شهرستان هشترود سالانه حدود 230 هزار تن انواع محصولات کشاورزی و باغی تولید می شود که عمده محصول تولیدی آن گندم است از این رو این شهرستان به انبار غله آذربایجان شرقی شهرت دارد.
این شهرستان با وسعت یک هزار و 990 کیلومتر مربع در 120 کیلومتری تبریز واقع شده و از شمال با بستان آباد، از شرق با میانه، از غرب با مراغه و از جنوب با چاراویماق همجوار است.
خبرنگار:جلیل دین محمدی**انتشاردهنده:عیسی عطاپور**
7486/3077
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.