مدیر کل بهزیستی آذربایجان شرقی با بیان اینکه 15 آسیب اجتماعی در کشور شناسایی شده است، گفت: پنج آسیب اجتماعی اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی، فسق و فجور و مشکلات اخلاقی در آذربایجان شرقی شناسایی شده است.


  محسن ارشدزاده در گفت وگو با ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، با بیان اینکه همزمان با هفته دولت 100پروژه و طرح عمرانی اداره کل بهزیستی افتتاح می شود، اظهار کرد: مجموع ارزش 100پروژه و طرح عمرانی بیش از هفت میلیارد تومان است.


وی ادامه داد: حدود 43مرکز خدمات تخصصی در هفته ی دولت افتتاح شده که این مراکز، خدمات تخصصی را به گروه های هدف بهزیستی ارائه می دهند، نمایندگی خدمات توانبخشی بهزیستی نیز در شهرستان های استان آماده ی راه اندازی است.


وی با اشاره به عملکرد بهزیستی در دولت یازدهم و مقایسه با دولت قبل افزود: اداره کل بهزیستی استان در حوزه ی اجتماعی بیش از 37هزار زن سرپرست خانوار را تحت حمایت و پوشش خود قرار داده که این تعداد نسبت به مدت مشابه رشد 50درصدی داشته است. دولت یازدهم بیش از 14هزار  331 زن سرپرست خانوار را در استان مورد پوشش بیمه اجتماعی قرار داده که نسبت به مدت مشابه قبلی سه برابر افزایش یافته است .


وی در خصوص مهدکودک هایی که در دولت یازدهم در استان تاسیس شده اند،اظهار کرد: حدود یک هزار مهد کودک در دولت یازدهم افزایش یافته است که نسبت به مدت مشابه قبلی بیش از 76درصد رشد داشته است و حدود 47هزار نفر از مهدکودک بهره مند شده اند که این تعداد با رشد41 درصدی مواجه است.


مدیر کل بهزیستی آذربایجان شرقی افزود: یک هزار و 720کودک بی سرپرست تحت پوشش بهزیستی استان است که این میزان نسبت به مدت زمان مشابه در دولت قبل 72درصد رشد داشته است. در حوزه ی پیشگیری82 مرکز خدمات روانشناختی و مشاوره افزایش یافته و نسبت به دوره ی مشابه گذشته 30درصد رشد داشته است. در سطح استان111مرکز درمان اعتیاد احداث شده است که با رشد42 درصدی دارد و حدود 33هزار و 600  نفر در این مراکز برای درمان مستقر هستند.

 

وی با بیان اینکه غربالگری شنوایی کودکان به 62هزار نفر افزایش یافته  است، اظهار کرد: در حوزه ی توان بخشی تعداد خدمات مستمری 58 هزار نفر و با رشد 32درصدی افزایش یافته است. کاشت حلزون برای ناشنوایان و کم شنوایان سالانه 83نفر و با رشد 46 درصدی همراه بوده است. 106  مرکزخدمات تخصصی با رشد 40 درصدی برای معلولین استان تاسیس شده و پنج هزار و 500 نفر معلول از خدمات تخصصی مراکز بهره مند هستند. 16هزار نفر مستمری بگیران توانبخشی با رشد 30 درصدی افزایش یافته و مبلغ این مستمری برای هر  نفر 150هزار تومان تعیین شده است.

 

ارشد زاده ادامه داد: سال گذشته 23هزار نفر معلول  روستایی در تمامی روستاهای استان شناسایی شده و تحت پوشش خدمات توان بخشی بهزیستی قرار گرفته اند. امسال نیز طرح شناسایی معلولین شهری اجرایی می شود و تا پایان سال از دو شهر محروم شناسایی معلولین آغاز می شود. در حال حاضر 820 فرد دچار ضایعات نخاعی با رشد 25 درصدی تحت پوشش بهزیستی قرار گرفته است.


وی با بیان اینکه در دولت یازدهم  151 میلیارد تومان کمک های مردمی برای بهزیستی انجام شده است، اظهار کرد: کمک های مردمی نسبت به مدت مشابه گذشته پنج برابر افزایش یافته است. در دولت یازدهم 4039 واحد مسکن به مددجویان ارائه شده که این تعداد نسبت به سال های قبل شش برابر افزایش یافته است. خانواده هایی که دارای دو عضو معلول یا بیشتر از دو عضو معلول بودند، شناسایی شده و مسکن آنها تامین شده است و بین 20الی 30میلیون تومان کمک مالی به این خانواده ها تعلق می گیرد. در دولت یازدهم علی رغم وضعیت نامساعد اقتصادی دولت، سازمان بهزیستی 206نفر کارشناس و نیروی متخصص استخدام رسمی کرده است.

 

مدیر کل بهزیستی آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه آسیب های اجتماعی در دولت یازدهم مانند آتش زیر خاکستر بود و به طور گسترده آشکار شد که در این راستا اقدامات مهمی برای پیشگیری و جلوگیری از آسیب های اجتماعی انجام شد، اظهار کرد: آسیب های اجتماعی باید در کشور علت یابی شود چرا که این آسیب ها، اقتصاد کشور را نیز از بین می برد. اگر به آسیب اجتماعی توجه کافی نشود سرمایه اجتماعی دچار آسیب می شود و برای نظام و حکومت عاملی تهدید کننده تلقی می شود.

 

وی با اشاره به اینکه 15 آسیب اجتماعی در کشور شناسایی شده و طرح تقسیم وظایف در بین دستگاه های اجرایی برای هر آسیب اجتماعی مشخص شده است، افزود: در آذربایجان شرقی پنج آسیب اولویت دار مشخص شده است که اعتیاد؛ طلاق؛ حاشیه نشینی؛ مشکلات اخلاقی فسق و فجور جزو این آسیب ها است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.