روند کند امدادرسانی عمده‌ترین گلایه‌ی زلزله‌زدگان روستای ایوق در شهر شربیان آذربایجان شرقی است.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، 3:45 دقیقه‌ی بامداد دوشنبه، زلزله‌ای به بزرگی 4.9 ریشتر شهر شربیان در آذربایجان شرقی را لرزاند. کانون این زلزله روستای ایوق در شهر شربیان گزارش شده است.
طبق آخرین آمارها از سوی ستاد مدیریت بحران آذربایجان شرقی، تعداد مصدومان این حادثه تاکنون به 13 تن رسیده است.
برای ارزیابی میدانی و بررسی مشکلات ناشی از این زلزله با چند تن از اهالی همراه می شویم.
خانمی که از دور در حال تماشای آواربرداری است، می‌گوید: نیروهای هلال احمر از همان ابتدای وقوع حادثه همراه ما بوده‌اند و تا بعد از ظهر امروز حدود بیش از نیمی از خانواده‌ها در چادر اسکان داده شده‌اند.
وی ادامه می‌دهد: کمبود آب، غذا و نان مهم ترین مشکلی است که با آن مواجه هستیم و تاکنون اقدام مورد توجهی برای آب‌رسانی انجام انجام نشده است.
وی می‌افزاید: خانه‌ی تازه ساخت ما و همسایگانمان به طور کامل تخریب شده و قابل استفاده نیستند و چادری در وسط حیاط هر کس برای اسکان موقت برپا شده و شب نیز در همان جا اسکان خواهیم داشت. تمامی لوازم خانه شکسته و از مسئولان انتظار داریم تا در بازسازی خانه‌ها و رساندن بسته‌های غذا و آب حمایت کنند.
حسین آقا از دیگر اهالی روستای ایوق نیز با بیان مشکلات بعد از وقوع زلزله می گوید: بر اثر زلزله ای که ساعت 3:45 دقیقه در ایوق رخ داد خانه و مغازه ی ما با تمامی لوازمش تخریب شده است و نیروهای امدادی در منطقه بسیار کم هستند و نیاز شدیدی به آب، نان و مواد غذایی و چادر داریم.
وی بیان می کند: روند امدادرسانی بسیار کند است و تنها 50 الی 60 چادر توزیع شده است. در حالی که حداقل باید 150 چادر برای اسکان موقت افراد وجود داشته باشد؛ بنابراین از تمامی ارگان ها عاجزانه خواهش می کنیم تا با آواربرداری سریع و امدادرسانی به موقع زلزله زدگان را یاری کنند. 
خانم دیگری می گوید: قطعی برق، قطعی گاز و نبود آنتن مناسب از جمله مشکلاتی است که با آن مواجه هستیم و خانه ی ما به طور کامل تخریب شده است و جرات ورود به خانه را نداریم. چادری هم به ما نداده‌اند و در حیاط خانه نشسته‌ایم و به هیچ یک از وسایل خانه دسترسی نداریم، مسئله‌ی اسکان زلزله‌زدگان مهم‌ترین مشکلی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
خانم مسن دیگری در خصوص مشکلات و روند امدادرسانی می‌گوید: تلویزیون و لوازم شکستنی خانه آسیب دیده‌اند و ما که سه خانواده هستیم در یک چادر و در حیاط اسکان داده شده‌ایم. 
وی ادامه می‌دهد: گاز، برق، نان، غذا و آب نداریم و تا کنون نیز اقدام خاصی در این راستا انجام نشده است. تنها اقدامی که از دیشب تا کنون انجام داده اند، برپایی یک چادر است.
گزارش از نسرین سوار خبرنگار ایسنا در آذربایجان شرقی
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.