به گزارش ایرنا،‌ اسماعیل جبارزاده روز دوشنبه در همایش ائمه جمعه شمال‌غرب کشور در تبریز، اظهار کرد: علاقه‌مندیم در امور فرهنگی از نظرات علما و روحانیون بهره‌مند شویم.
وی ابراز امیدواری کرد: نتایج این نشست به‌عنوان نقشه راه مسائل فرهنگی مورد استفاده مسئولان اجرایی قرار گیرد.
وی گفت: در چهار سال گذشته اقدامات متعددی در راستای تحکیم مبانی خانواده در استان انجام شده است.
استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: در سال 92 طبق ارزیابی هایی که انجام شد بیش از 80 درصد مردم استان با وجود مشکلات اقتصادی و معیشتی، مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر را به‌عنوان خواسته اصلی خود عنوان کردند.
وی با اشاره به اینکه در آن زمان تبریز به‌عنوان دومین شهر جرم‌خیز کشور بعد از تهران محسوب می‌شد،ادامه داد: در همان سال، آمارها حاکی از وجود 47 هزار معتاد در استان بود که حضور آنها در سطح شهرها، مشکلات عدیده‌ای را برای شهروندان ایجاد کرده بود.
جبارزاده افزود: امروز در سایه تلاش‌های انجام‌شده، استان آذربایجان شرقی به عنوان استان عاری از معتاد متجاهر شناخته می‌شود و مراکز مختلف نگه‌داری، درمان و حرفه‌آموزی معتادان با وجود محدودیت اعتبارات دولتی ایجاد شده است.
وی اضافه کرد: این اقدامات که بر اساس تأکیدهای رهبری انجام شده، موجب تحکیم بنیان خانواده و تقویت عفت عمومی شده است و ما به‌طور مستمر این روند را دنبال می‌کنیم.
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه کاهش نرخ طلاق یکی دیگر از سیاست‌های مدیریت ارشد استان در راستای تحکیم مبانی خانواده است، گفت: بخشی از این امر در قالب مبارزه با پدیده شوم اعتیاد انجام شده است، به‌نحوی‌که بعد از راه‌اندازی مراکز درمان و بازپروری معتادان، موارد متعددی از پیوند مجدد خانواده‌ها را شاهد بودیم.
وی ادامه داد: همچنین مشاوره‌های قبل از ازدواج در چند شهرستان استان اجباری شده است و قطعا این کار در کاهش نرخ طلاق مؤثر خواهد بود.
جبارزاده با اشاره به اینکه بی‌حجابی یکی از علل فروپاشی بنیان خانواده است، گفت: یکی از اقداماتی که در راستای تقویت فرهنگ حجاب و عفاف انجام دادیم، پایش وضعیت حجاب در ادارات دولتی بود که طبق آخرین گزارش‌ها، اغلب دستگاه‌های اجرایی استان در این خصوص وضعیت مناسبی دارند.
وی از ارتقای شاخص‌های سلامت اداری در استان در چهار سال گذشته خبر داد و گفت: میزان سلامت اداری در این مدت از 62 درصد به 71 درصد افزایش یافته است و امیدواریم روزی برسد که ادارات استان در بحث سلامت اداری الگوی سایر استان‌ها باشند.
استاندار آذربایجان شرقی همچنین با قدردانی از رهبر معظم انقلاب به‌خاطر انتصاب حجت‌الاسلام آل‌هاشم به سمت نمایندگی ولی فقیه در استان، افزود: از زمان حضور ایشان در استان، شوق خدمت به مردم در بین دستگاه‌های اجرایی و مسئولان افزایش یافته است.
وی ادامه داد: توجه ویژه حجت‌الاسلام آل‌هاشم به مسائل استان و ارائه رهنمودهای راهگشا در این خصوص، باعث شده است که مدیران استان با عزم و اراده مضاعف برای خدمت به مردم تلاش کنند و قطعا نتیجه این تلاش‌ها به نفع مردم خواهد بود.
جبارزاده همچنین از خدمات و زحمات چندین‌ساله آیت‌الله مجتهد شبستری در استان قدردانی کرد.
به گزارش ایرنا، همایش ائمه جمعه استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان و کردستان با محوریت تحکیم مبانی خانواده روزهای 6 و 7 شهریور به میزبانی تبریز برگزار می‌شود.
خبرنگار: مینا بازگشا ** انتشار: رستگار
6120/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.