به گزارش ایرنا، علی جلیلی یکشنبه شب در همایش تجلیل از پزشکان شهرستان عجب شیر افزود: افزایش تعداد بیمه شدگان، ارزش گذاری خدمات به سمت واقعی شدن و تجهیز مراکز درمانی از اثرات برجسته این طرح است.
وی با اشاره به اقدامات شبکه بهداشت و درمان عجب شیرافزود: اجرای طرح تحول سلامت، احداث مرکز شماره یک شهری، احداث درمانگاه تخصصی، برنامه هتلینگ بیمارستان (تعمیر و تجهیز بخش ها و ارتقاء سطح خدمات به بیماران ) با هزینه 3 میلیارد و 100 میلیون ریال، تجهیز و تعمیر پایگاه 115 شهرستان، احداث 9 باب خانه بهداشت در شهر جوانقلعه با اعتبار 15 میلیارد ریال از جمله فعالیت این مجموعه در چند سال اخیر است.
جلیلی ادامه داد: تعمیر، بازسازی و تجهیز خانه های بهداشت، تجهیز وسایل فنی و غیر فنی لازم با هزینه 5 میلیارد ریال، تامین کسری پزشک خانواده در کلیه مراکز روستایی و شهری، راه اندازی اورژانس هوایی و پد هوایی درجنب ورزشگاه آزادی عجب شیر و انجام واکسیناسیون پنجگانه طبق برنامه کشوری در شهرستان از دیگر اقدامات در حوزه بهداشت و درمان است.
وی ساخت و تجهیز 6 واحد پانسیون پزشک، خرید یک دستگاه دیجیتال رادیولوژی برای تجهیز رادیولوژی بیمارستان، خرید یک دستگاه آندوسکوپی برای راه اندازی بخش آندسکوپی وایسترومتری و اقدام به ساخت درمانگاه تخصصی به مساحت 750متر با اعتبار15 میلیارد ریال در محوطه بیمارستان از دیگر اقدامات در این حوزه است.
این نماینده مردم به بیان ویژگی های شیخ الرئیس ابوعلی سینا پرداخت و گفت: طب اسلامی متاثر از ابوعلی سینا و رازی است و چه افتخاری برتر و بالاتر برای جامعه پزشکی که زادروز طبیبی حکیم و فیلسوفی توانمند و سیاستمداری برجسته را روز پزشک نامگذاری کرده اند.
جلیلی تصریح کرد: البته این افتخار، مسئولیت آور نیز هست، چرا که بوعلی سینا به پزشکان که از برگزیدگان و نخبگان جامعه هستند مسیر خدمتگزاری شایسته به مردم و موثر بودن در اجتماع و راه دستیابی به قله های کمال انسانی را نشان داد راهی که پیمودن آن گرچه سخت و دشوار است اما شیرین و گواراست.
فرماندار عجب شیر نیز در این جلسه گفت: جامعه پزشکی نقش بی بدیلی در تامین سلامت جامعه و درمان مردم دارند که در این همایش سعی شده از زحمات آنها تجلیل شود.
سید شمس الدین مراثی، با بیان اینکه حمایت مالی از مردم در پرداخت هزینه های سلامت از مهم ترین اهداف اجرای این طرح است، یادآوری کرد: افزایش سطح سلامت جامعه و توجه به اقشار آسیب پذیر مناطق محروم، از نتایج اجرای طرح تحول نظام سلامت است.
وی مشارکت خیرین در حوزه سلامت را ضروری خواند و افزود: میزان مشارکت مردم استان در حوزه سلامت در سال گذشته، 30 میلیارد ریال بود.
80 پزشک، داروساز و دنداپزشک در شهرستان عجب شیر فعالیت می کنند که در این مراسم از چهار پزشک و داروساز برتر شهرستان تجلیل شد.
این شهرستان با حدود 85 هزار نفر جمعیت در 98 کیلومتری جنوب غربی تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار:شهرام ناعم وند**انتشار:عیسی عطاپور**
3077/7485
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.