به گزارش روز یکشنبه خبرنگار ایرنا، این طرح ها در بخش های مختلف اجتماعی، توان بخشی، پیشگیری، مشاوره ای و مسکن مددجویان اداره کل بهزیستی استان در بخش ها و شهرهای مختلف آذربایجان شرقی به بهره برداری رسید.
افتتاح و راه اندازی چهار طرح در شهر تبریز شامل موسسه نواندیش تکاملی با محوریت پیشگیری از آسیب های اجتماعی و خدمات رسانی به گروه های مختلف سنی با اولویت کودکان، مرکز نگهداری کودکان دختر شش تا 12 سال بی سرپرست و بدسرپرست، مرکز خدمات مشاوره ای روان شناسی و مرکز روزانه آموزشی توان بخشی اختلالات اوتیسم، با مشارکت بخش خصوصی از جمله این طرح ها بود که راه اندازی شد.
مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی در مراسم افتتاح این طرح ها با اشاره به اینکه تلاش و کوشش این مجموعه با اولویت پیشگیری از آسیب های اجتماعی در دولت تدبیر و امید شتاب بیشتری به خود گرفته است، گفت: بر همین اساس تمامی طرح های افتتاح شده امروز در جهت آسیب شناسی و کاهش آسیب های اجتماعی در حوزه های مختلف توسط بخش غیردولتی و با مشارکت های مردمی به بهره برداری رسید.
محسن ارشدزاده اظهار کرد: ایجاد مراکز خدمات تخصصی بر اساس نیازهای جامعه برای کودکان و بزرگسالان و اقشار مختلف مردم با حمایت های بهزیستی و مشارکت و مدیریت بخش خصوصی در دستور کار قرار گرفته است که تعداد 43 مرکز تخصصی در طول هفته دولت امسال راه اندازی خواهد شد.
وی، نگاه ویژه و تخصصی پیرامون کاهش آسیب های اجتماعی را از اهداف دولت یازدهم بیان کرد و گفت: هرچند به لحاظ آماری در طی پنج سال گذشته شاهد رشد آسیب های اجتماعی بوده ایم اما دولت در این زمینه با برنامه های مدون، متنوع و گسترده تلاش می کند برای مقابله با آنها به صورت علمی و تخصصی برخورد کند.
ارشدزاده ادامه داد: بر همین مبنا تلاش می کنیم از ظرفیت های بخش های غیردولتی برای به حداقل رساندن آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی بهره برداری کنیم.
وی توجه به معیشت و مسایل رفاهی مددجویان بهزیستی آذربایجان شرقی را از جمله اولویت های اصلی این اداره کل بیان کرد و گفت: در این راستا 57 واحد مسکونی ویژه خانواده هایی که دارای فرزند معلول هستند طی هفته دولت امسال به سرپرستان خانوارها واگذار می شود.
ارشدزاده افزود: تعداد 33 واحد از این مسکن ها برای خانواده هایی اختصاص دارد که دارای دو عضو و بیشتر فرزند معلول دارند که اغلب آنها در مناطق روستائی مستقر است.
وی با قدردانی از زحمات و خدمات خیرین و نیکوکاران در حمایت و پشتیبانی از طرح ها و پروژه های مختلف بهزیستی استان، یادآور شد: اگر این حمایت ها و مشارکت های مردمی نبود امروز در حوزه بهزیستی با مشکلات انبوهی مواجه می شدیم که با به عرصه آمدن بخش خصوصی بار سنگینی از وظایف این مجموعه به راحتی برداشته می شود.
به گزارش ایرنا، جامعه هدف بهزیستی آذربایجان شرقی 30 درصد جمعیت استان، معادل یک میلیون و 200 هزار نفر است که از این تعداد 250 هزار نفر به طور مستقیم تحت پوشش بهزیستی بوده و خدمات روزمره دریافت می کنند و بقیه افراد نیز بر حسب نیازمندی های خود حداقل یک بار مراجعه به بهزیستی را تجربه کرده اند.
تعداد معلولان آذربایجان شرقی 160 هزار نفر است که 60 هزار نفر از آنها خدمات مستمر از بخش های مختلف بهزیستی آذربایجان شرقی دریافت می کنند.
هم اکنون 420 هزار نفر سالمند بالای 60 سال سن در استان وجود دارد که 15 هزار نفر از آنها دریافت کننده مستمر خدمات بهزیستی بوده و 800 نفر در خانه های سالمندان نگهداری می شوند.
22 خانه نگهداری کودکان با 240 نفر نیز در آذربایجان شرقی وجود دارد که اکثر آنها توسط بخش خصوصی ایجاد و اداره می شود.
خبرنگار- ع : سیدیحیی مرتضائی ** انتشار: رستگار
3038/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.