مسئول سازمان بسیج اصناف سپاه عاشورا گفت: سالانه قاچاق‌های چندین میلیارد دلاری کالا در کشور اتفاق می‌افتد و علاوه بر ضرر اقتصادی، فرهنگ کشور بیگانه نیز همراه کالا به کشور وارد می‌شود که مسئله بسیار خطرناکی در رابطه با فرهنگ ماست .
 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، فیروز ابراهیم‌زاده در مراسم ویژه‌ی بسیج اصناف و دیدار با نماینده‌ی ولی‌فقیه در استان، با اشاره به اینکه ۲۹ مرداد تا چهارم شهریور ماه، هفته‌ی بسیج اصناف است، اظهار کرد: اصناف و بازاریان نقش موثری در هشت سال دفاع مقدس ایفا کرده و در پشتیبانی از جبهه‌ها همواره تلاش کردند، امروزه نیز در عرصه‌های مختلف در تلاش برای کمک‌رسانی هستند .
 
وی با اشاره به اینکه هفته بسیج اصناف با شعار "حامی تولید ملی و اشتغال" است، خاطرنشان کرد: طی این هفته برنامه‌های موثری برگزار و از کتاب شهید حاج رضا گاودار اکبری که به نقش اصناف در هشت سال دفاع مقدس اشاره دارد نیز رونمایی شد .
 
وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص تحقق اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: بسیج اصناف استان ۱۳۰ هزار نفر جامعه هدف داشته و با توجه به اینکه در مسائل مختلف جامعه تاثیرگذاری دارند، اما متاسفانه مسئولان به بازار و حل مشکلات اصناف اهمیت آنچنانی نمی‌دهند، لذا برای تحقق اقتصاد مقاومتی و بهبود شرایط بازار باید ارزش اصناف و بازاریان حفظ شود .
 
ابراهیم‌زاده با اشاره به اینکه ظرفیت‌های فراوانی در جهت حل مشکلات تولیدی و صنعتی در استان وجود دارد، متذکر شد: متاسفانه قدم‌های آنچنانی در این راستا برداشته نمی‌شود و شاهدیم که واحدهای تولیدی مختلفی به تعطیلی کشیده می‌شوند، از این‌رو برای حل این چالش‌ها باید قدم‌هایی برداشته شود .
 
وی با تاکید بر اینکه مجمع عالی بسیج اصناف استان را تشکیل داده ایم‌، افزود: راه‌اندازی بسیج تجار در اتاق بازرگانی و همچنین بسیج اصناف خواهران از جمله اقدامات ما بوده و قصد داریم بسیج اصناف را در منطقه آزاد ارس نیز راه‌اندازی کنیم .
 
مسئول سازمان بسیج اصناف سپاه عاشورا با اشاره به اینکه بحث قاچاق کالا در کشور مهم است، تشریح کرد: قاچاق کالا اقتصاد کشور را تحت تاثیر قرار داده و در حقیقت تبری بر ریشه‌ی اقتصاد است، سالانه چندین میلیارد دلار قاچاق کالا در کشور اتفاق می‌افتد و علاوه بر این ضرر اقتصادی، فرهنگ کشور بیگانه نیز همراه کالا به کشور وارد می‌شود که مسئله بسیار خطرناکی در رابطه با فرهنگ ماست .
 
وی با اشاره به مشکلات اصناف و بازاریان، تاکید کرد: عدم ارائه‌ی تسهیلات بلند مدت، افزایش ده درصدی سالانه‌ی مالیات بر ارزش افزوده، عدم حمایت بانک‌ها از واحدهای تولیدی کوچک و متوسط و... از جمله‌ی این مشکلات است .
 
ابراهیم‌زاده سپاه عاشورا در پایان تاکید کرد: اگر صادرات انجام گیرد، اشتغال و تولید نیز به تبع آن خواهد آمد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.