به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی، سجاد هاشمی آهنگری دونده تبریزی روز گذشته با قهرمانی در مسابقه های دوومیدانی کارگران کشور که در ورزشگاه تختی این شهر برگزار شد، سهمیه لیگ جهانی 2017 فرانسه را کسب کرد.
این رقابت ها با قهرمانی تیم آذربایجان ‌شرقی به پایان رسید و نکته جالب آن قهرمانی سجاد هاشمی آهنگری دونده نام آشنای تبریزی در ماده 100 متر بود.
این دونده که سابقه حضور در المپیک 2012 لندن را دارد، با قهرمانی در این مسابقه ها توانست جواز حضور در لیگ جهانی 2017 که در اردیبهشت ماه سال آینده در کشور فرانسه برگزار خواهد شد، کسب کند.
پیش از این هاشمی را به عنوان دونده 400 متر می ‌شناسیم. او افتخارات زیادی را در این ماده کسب کرده و حتی چند سال رکورد دار کشورمان بود اما هر از گاهی در ماده 200 متر نیز مسابقه داده که با توجه به نزدیکی این دو رشته طبیعی به نظر می‌رسد، ولی با این حال حضورش در دوی 100 متر جالب توجه بود.
از آنجایی که هاشمی به تازگی تمرینات بدنسازی خود را پشت سر گذاشته و در صورت حضور در ماده 400 متر احتمال آسیب ‌دیدگی‌اش وجود داشت، این دونده ترجیح داد در مسابقات کارگران کشور در دوی سرعت شرکت کند.
این رقابت ها با شرکت 115 ورزشکار در قالب 27 تیم از 26 استان کشور در 10ماده برگزار شد و نفرات برتر این مسابقه ها در قالب تیم ملی دو میدانی کارگران کشور به رقابت های جهانی فرانسه که در خرداد سال 97 برگزار می شود اعزام خواهند شد.
خبرنگار: آب بسته ** انتشار: رستگار
9853/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.