حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز با بیان اینکه لزوم کار و مدیریت جهادی، مورد انتظار مردم است، افزود: دولت برای رشد اقتصادی 8 درصدی، ایجاد اشتغال و حل معضل بیکاری، جذب سالانه 11 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی، افزایش 20 درصدی سالانه صادرات غیر نفتی و بهبود فضای کسب و کار تلاش کند.
امام جمعه تبریز با اشاره به شروع هفته دولت و نیز آغاز به کار پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، اظهار کرد: با ورود به این مرحله مردم انتظار دارند تا مسئولان در دولت و شورای اسلامی مسائل اصلی کشور را بیش از گذشته مورد توجه قرار دهند؛ زیرا مسائل اقتصادی کشور از جمله مهم‌ترین دغدغه مردم است.
حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: اصلاح اقتصاد، مدیریت صحیح اقتصادی وعمل به شعار سال، راه‌ حل اصلی برای اصلاح اقتصاد کشور است و از این رو شورای شهر، نمایندگان مجلس و دولتمردان گام مثبتی در این راستا بردارند.
امام جمعه تبریز خاطر نشان کرد: امروز مسائل اقتصادی و معیشتی مهم ترین مسائل کشور است و راهبرد اقتصاد مقاومتی که سوی رهبر معظم ابلاغ شده است، یک راهبرد بسیار مهم برای اقتصاد است که مسئولان برای تحقق آن برنامه ریزی کنند.
وی با اشاره به مناسبت های هفته، روز کارمند را به تمام کارکنان ادارات و سازمان ها تبریک گفت و افزود: کارمندان نقش موثری در کشور ایفا می‌کنند.
حجت الاسلام آل هاشم همچنین با اشاره به انفجار دفتر رئیس جمهور و نخست وزیری توسط منافقین در دهه 60 خاطر نشان کرد: تبیین جنایات جلادان دهه 60 و جلادان داعش، امروز اهمیت زیادی دارد؛ زیرا منافقین و داعشیان زیر پرچم آمریکا هنوز هم دست از جنایت برنداشته‌اند.
وی با بیان اینکه بعد از انقلاب اسلامی ۱۷ هزار شهید ترور در کشور داریم، گفت: عمده وظایف دولت در دوره جدید گشایش اقتصادی و ارتقای فرهنگ دینی مردم است و این امر باید در دولت جدید مدنظر قرار گیرد.
امام جمعه تبریز اظهار کرد: به قول رهبر معظم انقلاب، مسئولان به گونه‌ای عمل نکنند که جریان فرهنگی با مشکل روبه‌رو شود و باید جوانان انقلابی و ارزش‌های دینی در کشور تقویت شود و نباید جریان مقابل تقویت شود.
وی اضافه کرد: انتظار داریم دولت جدید به موضوعات فرهنگی عنایت ویژه ای داشته باشد و مقابله جدی با تهاجم فرهنگی، تلاش برای تامین مسکن جوانان و ازدواج آسان جوانان را مدنظر قرار داده و تلاش برای مقابله با قاچاق مواد و برخورد با سوداگران مرگ را برنامه اصلی خود قرار دهد.
امام جمعه تبریز همچنین با اشاره به فرا رسیدن عید قربان و روز عرفه، از عموم مومنان خواست که در مراسم دعای عرفه با همت و نیت خالص شرکت کنند و افزود: جمعه آینده نماز عید قربان در تبریز برپا خواهد شد.
خبرنگار: نعمت مرادپور** انتشار: عزیزی راد
6132/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.