قهرمان کتاب (نوالدین پسر ایران) گفت: متاسفانه باید بگویم نه کتاب‌ها و نه فیلم‌های ما تاکنون موفق به ارائه‌ی تصویر درستی از رشادت‌های رزمندگان نشده‌اند و آموزش‌های سختی که رزمندگان قبل از شروع عملیات‌ها می‌دیدند به هیچ عنوان قابل بازسازی نیست.

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، سید نورالدین عافی  در آیین تجلیل از ایثارگران دانشگاه علوم پزشکی تبریز اظهار کرد: فردای روزی که ازدواج کردم، راهی جبهه شدم و آنقدر او را ندیده بودم که قیافه ی همسرم را به کلی فراموش کرده بودم.
وی افزود: روزی که جنگ شروع شد، عده ای به دستور امام (ره) راهی جبهه‌ها شدند و من که 16 سال بیشتر نداشتم و بلد نبودم اسلحه را در دست بگیرم هم به جبهه رفتم و این در حالی بود که هیچ کس امیدی به بازگشت خودش نداشت.
عافی عنوان کرد: در یکی از عملیات‌ها که رزمندگان حدود هشت ساعت زیر آب بودند و دژی به ارتفاع هفت متر طراحی کرده بودند، خط دفاعی دشمن را تنها در عرض نیم ساعت شکستند.
وی گفت: صدها هزار نفر زیر تانک‌ها له شدند و خیل عظیمی از رزمندگان با اصابت موشک‌های 12 متری شهید شدند. جنگ ایران و عراق به مراتب سخت‌تر از جنگ‌های کنونی در لبنان و بحرین بود. تانک‌ها ار روی زخمی‌ها نیز رد می‌شدند و حتی امکان جمع‌آوری اجساد نیز نبود.
عافی افزود: طی 80 ماهی که در جبهه حضور داشتم ریالی از بسیج دریافت نکردم و سایر رزمنده‌ها نیز چنین بودند و یادم می‌آید من با پول گوشواره‌های مادرم روزگارم را سپری می‌کردم. 
وی با اشاره به مشکلات آزادگان و ایثارگران گفت: دور از انصاف است وضعیت ایثارگران دانشگاهی مثل دانشگاه علوم پزشکی تبریز با یک هزار و 300 شهید چنین باشد و به منظور جلب رضایت این ایثارگران امکانات بیشتری لازم است. مثلاً داروهای یک جانباز 70 درصد پس از 35 سال به آسانی تامین نمی‌شود و این چنین خدماتی حتی جبران گوشه‌ای از رشادت‌ها و جانفشانی‌های آنان نیست.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.