نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: سکان‌دار دستگاه دیپلماسی ایران با رای بالای مجلس می‌تواند در مذاکرات منطقه‌ای و جهانی اثرگذار بوده و باعث اقتدار جمهوری اسلامی ایران شود.

به گزارش ایسنا، زهرا ساعی در موافقت با وزیر پیشنهادی امور خارجه گفت: ظریف نامی آشنا برای ایرانیان و بلکه جهانیان است که با استقامت گام‌های بلندی را برای پیشبرد اهداف جمهوری اسلامی ایران برداشته است، اما ناملایمت‌های بسیاری را هم دیده است.

وی تصریح کرد: با آغاز گفت‌وگوهای هسته‌ای و سازنده آقای ظریف راه را برای مذاکرات و به نتیجه رساندن هموار کرد. حل و فصل موضوع هسته‌ای با شش قدرت جهانی که نهایتا به توافق هم رسید، ضمن حفظ دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران و شناسایی حق غنی سازی، به بحران ساختگی غرب علیه برنامه صلح آمیز هسته‌ای کشورمان پایان داد.

وی تصریح کرد: ظریف فردی متخصص و حرفه‌ای در حوزه سیاست خارجی است و در چارچوب ارتقاء جایگاه و اعتلا و حفظ مصالح براساس رویکرد عزت، حکمت و مصلحت تلاش کرده است. گواه این مطلب فرمایش مقام معظم رهبری است که ظریف و تیم مذاکره کننده را امین، متدین، شجاع و با غیرت دانستند.

نماینده مردم تبریز در مجلس افزود: وزارت امور خارجه توانسته است در این چهار سال در حوزه‌های منطقه‌ای‌، اروپا، قفقاز، آسیای مرکزی و غرب آسیا و همچنین در ورود هیات‌های دیپلماتیک دستاوردهای مثبتی را در عرصه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی داشته باشد و آقای ظریف بار دیگر توسط رئیس جمهور به عنوان وزیر امور خارجه در دولت دوازدهم به مجلس معرفی شده است.

وی خاطرنشان کرد: می‌خواهیم وزیر امور خارجه‌ای را معرفی کنیم که در طول چهار سال آینده در صحنه بین المللی و منطقه‌ای تاثیرگذار باشد و با توجه به این مساله وزیر امور خارجه با رای اعتماد بالای مجلس انتخاب می‌شود تا در مذاکرات منطقه‌ای قدرت چانه زنی داشته و حر ف خود را به کرسی بنشاند.

ساعی در ادامه اظهار کرد: دولت جدید آمریکا پرخاشگر و بی منطق است و اظهاراتی را هم که در مورد برجام داشته است، در ماه‌های آینده باید مذاکرات بیشتری با طرف‌های روسی، چینی و اروپایی انجام شود.

وی افزود: منطقه سوریه پس از پیروزی جبهه مقاومت از شرایط جنگی خارج شده، ‌در عراق تحولات جدید در حال رخ دادن است و در حوزه خلیج فارس در عربستان و قطر مسائلی ایجاد شده است و وزیر امور خارجه باید در این شرایط شجاع و عملگرا باشد.

ساعی ادامه داد: سکان دار دستگاه دیپلماسی ایران باید بالاترین رای را توسط مجلس کسب کند که این رای می‌تواند در مذاکرات منطقه‌ای و جهانی اثر گذار بوده و موجب اقتدار جمهوری اسلامی ایران شود.

نماینده مردم تبریز در مجلس همچنین بیان کرد: ظریف فردی است که به استفاده از ظرفیت‌های انسانی وزارت امور خارجه به دور از نگاه‌های جنسیتی اعتقاد راسخ دارد. چه در معاونت بین المللی  و چه در سایر بخش‌ها و امیدواریم که در این بخش شاهد بکارگیری نیروهای متخصص بیشتری هم باشیم.

وی در ادامه اظهار کرد: امیدواریم با ایجاد معاونت اقتصادی ساختار قدیم و به جای مانده از گذشته در وزارت امور خارجه شکسته شود و رویکرد اقتصادی در کنار سیاسی تقویت شود.

وی تصریح کرد: عملکرد ظریف را در هدایت دستگاه دیپلماسی مثبت و موفق ارزیابی می‌کنیم.

این نماینده مجلس در پایان نقل قولی را از سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس مطرح کرد و گفت: آقای میرزاده از دیداری که از دو ماه قبل با دومین شخصیت ژاپن در جریان یک سفر داشته‌اند، نقل کردند که وقتی این مقام ژاپنی متوجه می شود آقای روحانی پیروز شده در جلسه و در حضور اعضای کمیسیون آموزش بلند شده و دست می‌زند و می گوید که برای امنیت منطقه مواظب آقای روحانی و ظریف باشید.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.