شهردار تبریز گفت: در آستانه رویداد مهم «تبریز 2018» بخش‌های مختلف شهر نیازمند برخی اقدامات اساسی است اما شهرداری برای پوشش تمام نیازهای شهر، اختیارات محدودی دارد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، صادق نجفی در شورای مدیران شهرداری تبریز با بیان این مطلب اظهار داشت: شهرداری تبریز، در حالی، به درستی به عنوان متولی اصلی «تبریز 2018» مطرح شده که اختیارات شهرداری در پوشش برخی ضرورت‌ها، بسیار محدود است.
وی تصریح کرد:  تقویت روشنایی عمومی و ایجاد شبکه زیرزمینی برق‌رسانی، از ضرورت‌های مهمی است که ارتباط مستقیم با پذیرش گردشگر دارند؛ اما متاسفانه در این خصوص، شاهد اقدام چشمگیری نبوده‌ایم.
شهردار تبریز با بیان این‌که معضل فاضلاب، هنوز در بسیاری از محلات، مسیرها و میادین بارز است، گفت: فرسودگی سیستم فاضلاب، علاوه بر معضلات زیست‌محیطی و بهداشتی، از عوامل اصلی تخریب آسفالت توسط شرکت‌های تاسیساتی است.
وی متذکر شد: در عرف رایج شهروندی، عامل این نارضایتی‌‌ها، همیشه شهرداری است، این در صورتی است که شهرداری موظف است طبق دستورالعمل، برای ترمیم تاسیسات زیرزمینی، آسفالت را در اختیار شرکت‌های خدماتی قرار دارد.
نجفی خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر، بازسازی اتوبان پاسداران، به عنوان کنارگذر شمالی شهر، بخشی از توان عمرانی شهرداری تبریز را صرف خود کرده‌ و با هزینه‌گذاری‌های هنگفت و عملیات پیچیده، سریال تصادفات سریالی این مسیر شریانی را به طرز چشمگیری کاهش داده است؛ اما در مورد اتوبان کسایی که کنارگذر جنوبی شهر است، اوضاع متفاوت است.
شهردار تبریز تصریح کرد: این مسیر با توجه به معضلات ساختاری و روشنایی، هر هفته شاهد تصادفات اسف‌بار است، اما شهرداری، جز برخی اقدامات جزئی، قانوناً نمی‌تواند در این اتوبان ورود پیدا کند و از سوی دیگر، متولی دولتی نیز با محدودیت‌هایی برای تقویت این مسیر برخوردار است.
وی پیشگیری از تغییر کاربری‌های فضای سبز را از مهم‌ترین اقدامات شهرداری در سال‌های اخیر خواند و گفت: با مطالعه فضای کلی شهر، به جرات می‌توان گفت موقعیت‌ها و فرصت‌های مختلفی برای توسعه فضای سبز و افزایش بافت‌های تاریخی بارز است، اما جهت‌دهی این موقعیت‌ها به سمت کاربری‌های عمومی، نیازمند بسترها و حمایت‌های قانونی است.
نجفی با اشاره به این‌که مدیریت واحد شهری، می‌تواند پایان‌بخش بلاتکلیفی‌های شهرها باشد، اظهار کرد: شهرداری، مصمم به پاسخ‌گویی به انتظارات فراگیر شهروندان است، اما در نبود همکاری و با دست بسته، نمی‌توان به تمام توقعات پاسخ داد.
شهردار تبریز بر لزوم هماهنگی و هم‌افزایی نهادهای متولی تبریز 2018 تاکید کرد و  یادآور شد: دستاوردهای سال‌های اخیر مدیریت شهری، مرهون همدلی و هماهنگی مدیریت شهری و استانی است؛ با این حال با توجه به چشم‌انداز مهم تبریز 2018، انتظار می‌رود برخی اقدامات از سوی مجموعه‌های خدمت‌رسان، با سرعت بیشتری پیگیری شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.