به گزارش خبرآنلاین از تبریز، محمد محمدپور در همایش روز خبرنگار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اظهار داشت: از حمایت این اداره کل از رسانه‌هایی که در راستای رسالت‌های وجودی خود فعالیت می‌کنند خبر داد.
وی افزود: نمی‌توان گفت که هیچ اقدامی برای ارتقا سطح رفاه خبرنگاران انجام نمی‌گیرد اما هنوز تا نکته ایده‌آل فاصله زیادی داریم.
محمدپور همچنین خاطرنشان کرد: مشکلات رسانه‌ها اگر به صورت منسجمی بیان شود، می‌توانیم هرماه جلساتی با حضور مدیران استانی برای موضوعاتی تخصصی برگزار کنیم و به حل مسائل و مشکلات خبرنگاران بپردازیم.
وی در ادامه اعلام کرد: حمایت مدیریت کلان استان یعنی استانداران و معاونان و... از جامعه خبری استان در سطح مطلوب و خوبی قرار دارد و افتتاح موزه مطبوعات در روز خبرنگار امسال از جمله اقدامات شایسته بود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به حساسیت مخاطبان امروز افزود: اقناع افکار عمومی در راه صحیح وظیفه خبرنگاران است اما باید توجه داشته باشید که مردم به شدت مطالب شما را قضاوت و مورد سنجش قرار می‌دهند.
وی در ادامه اعلام کرد: انتقاد سازنده قطعا با تخریب و سیاه‌نمایی تقاوت دارد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به عنوان ناظر جریان خبری استان با تخریب رسانه‌ها برخورد و از رسانه‌ای که رسالت حقیقی خود را انجام می‌دهد حمایت خواهد کرد.
امروزه رسانه ها اهرم های نظارتی و کنترلی جوامع هستند

در ادامه این همایش همچنین، معاون فنی و عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه خداوند در قرآن سوگند یاد می کند بر قلم و آنچه می نویسد، گفت: گرامی می داریم مقام روزنامه نگاران و شهید صارمی را که با خون خود این راه را در اذهان مسئولان و مردم ثبت کرد.
وی افزود: این راه سخت و پر فراز و نشیب است و باید تحمل و توجه شود با آگاهی بخشی در فضای اطلاعاتی امروز، انفجار اطلاعات باعث شده هر خبری در حوزه رسانه پخش و اثرگذار باشد، بهترین محفل است آنچه حقیقت است در جامعه نشر دهیم.
پورمهدی با بیان اینکه در دنیا استفاده از فضای رسانه مهمترین عامل برای پیشرفت، رشد و تعالی است، گفت: باید مطالعه و بررسی شود که چرا در برخی جوامع فساد اداری و مالی کم است چایی است که رسانه بتواند با سند و ادله حرف بزند.
وی با تاکید بر اینکه جایی که رسانه از بیان حقایق محدود شود فساد رشد خواهد کرد، گفت: در جهان امروز به جای رسیدگی و نگاه حراستی و نظارتی فضای رسانه ای باز است، در این جوامع اهرم های نظارتی و کنترلی رسانه ها هستند.
معاون فنی عمرانی استاندار آذربایجان شرقی تصریح کرد: خوشبختانه در این دولت فضا به طور نسبی شفاف و راحت است و دولتمردان در معرض قضاوت و افکار عمومی قرار دارند.
وی با تاکید بر اینکه وارستگی و استقلال می تواند قدرت نقد به خبرنگار بدهد، خاطرنشان کرد: رسانه و خبرنگاری می تواند به عنوان چشم بینا و زبان گویای جامعه نقش ناظر و کنترل کننده را ایفا کند که استقلال و وارستگی داشته باشد، خبرنگار اگر وارسته باشد می تواند مسئول را نقد کند، اما اگر وابسته پست، پول یا مسایل دیگر باشد قدرت نقد نخواهد داشت.
پور مهدی ادامه داد: خبرنگار باید روحیه تعامل و همکاری داشته باشد، خود را در همه حال محق و عاام تصور نکند و باور داشته باشد که با هم می توانیم در توسعه جامعه قدم برداریم.
وی با تاکید بر اینکه مسئولان باید آستانه تحمل خود را بالا ببرند، خاطرنشان کرد: در کنار دیدن نقاط سیاه بخشهای مثبت را هم دیده و باعث دلسردی در جامعه نشویم.
معاون فنی عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: متاسفانه نقاط سیاه بیشتر از توانایی ها و نقاط مثبت بزرگنمایی می شود، به جای تقویت توانایی ها زمان مطرح شدن هر فردی بلافاصله به ضعفها و ناتوانایها اشاره شده، و غافل بودیم که رشد تواناییها باعث رشد و توسعه استانمان خواهد شد.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 717212
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.