مسئول ورزش و تفریحات سالم منطقه آزاد ارس از ایجاد بزرگترین دهکده ورزشی شمال‌غرب کشور، در ارس خبر داد.
 
حامد خان‌مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، با اشاره به آغاز مقدمات ساخت دهکده ورزشی در ارس، اظهار کرد: در راستای طرح تفصیلی منطقه آزاد ارس، محدوده‌ای جهت ایجاد تقویت پایگاه‌های قهرمانی و همگانی با عنوان دهکده ورزشی در زمینی به مساحت نزدیک به 100 هکتار در نظر گرفته شده که در حال اجرای این پروژه هستیم و در قالب 41 آیتم پروژه عمرانی آن را انجام خواهیم داد تا فعالیت‌های حرفه‌ای و نیمه‌حرفه‌ای و حتی تفریحی را در این محل برگزار کنیم.
 
وی خاطرنشان کرد: مطالعات ساخت سالن چندمنظوره و پیست سوارکاری این دهکده ورزشی شروع شده که سالن چند منظوره، از 20 الی 40 میلیارد برآورد هزینه شده و هزینه ساخت پیست سوار کاری نیز 600 میلیون ریال تخمین زده شده است.
 
خان‌مرادی گفت: در گام اول ایجاد این دهکده ورزشی، طرح 18 ماهه‌ای برای ساخت معابر و زیرساخت‌های آن پیش رو داریم و بعد از آن، ملزم به جذب سرمایه‌گذارهای داخلی و خارجی هستیم تا ادامه مجموعه‌های ورزشی مختلف را شروع به ساخت کنیم.
 
وی ادامه داد: در خود سالن چندمنظوره، بالغ بر اسکان 600 نفر پیش‌بینی شده و هدف ما در بعد حرفه‌ای، برگزاری اردوهای ورزشی در قالب تیم‌ها و رشته‌های مختلف است و به دنبال این هستیم که ارزی از کشورمان خارج نشود و تیم‌های ورزشی ما به جای برپایی اردو در کشورهای خارجی، زیرساخت‌هایی را در سطح استانداردهای جهانی آماده کنیم.
 
مسئول ورزش و تفریحات سالم منطقه آزاد ارس افزود: در دنیای امروزی، ورزش جزیی از فلسفه زندگی شده و معماری ورزشی نیز به عنوان سمبل اقتصادی و بازتاب یک فرهنگ در حال رشد شناخته می‌شود؛ از این رو، طراحی چنین فضاهایی بر پایه ارتقای ابعاد جسمی – روحی انسان و نیز تسهیل روابط اجتماعی و فرهنگی در قالب‌های جمعی مورد توجه است.
 
وی خاطرنشان کرد: در طراحی مجموعه ورزشی تفریحی منطقه آزاد ارس، عملکرد این مجموعه از دو دیدگاه کارکرد مجموعه در سطح فرامنطقه‌ای و کارکرد مجموعه در سطح شهری و منطقه‌ای، مورد نظر قرار گرفته است.
 
خان‌مرادی بیان کرد: این مجموعه همانند پارکی در دل منطقه است که با عملکردها و جذابیت‌های ورزشی و تخصصی خود، از یک سو به یک نماد کشوری تبدیل می‌شود و از سوی دیگر، همانند آنچه در مجموعه‌های ورزشی – تفریحی موفق مناطق آزاد جهان دیده می‌شود، به عنوان یک نماد ملی، منطقه‌ای و مکانی برای تفریح و گذراندن اوقات فراغت و جاذبه‌ای برای توریست‌ها به خصوص در میان کشورهای همجوار است.
 
وی ادامه داد: مطالعات و بررسی‌ها نشان می‌دهد که ایجاد مراکز ورزشی – تفریحی و به تعبیر ایجاد توریسم ورزشی، از عوامل اساسی و تأثیرگذار در جذب مردم و تضمین موفقیت عملکردی مناطق آزاد جهان و افزایش سرمایه حاصل از توریسم و گردشگری است.
 
مسئول ورزش و تفریحات سالم منطقه آزاد ارس، در خصوص اهداف این پروژه بزرگ، گفت: بهبود عملکردها و خدمات ورزشی موجود در منطقه و تأمین نیازهای منطقه‌ای و کشوری، تبدیل منطقه آزاد ارس به یک منطقه برتر برای توریسم، ورزش، تفریح و سرگرمی، ارائه بهترین خدمات ورزشی برای کاربران امروز و آینده و اطمینان از رضایت کامل مشتری،  ایجاد جذابیت‌های توریستی و افزایش درآمد حاصی از توریسم و گردشگری، ایجاد جذابیت‌های لازم برای پاسخگویی به نیازهای تماشاگران ورزشی با توجه به فرم معماری، سازه و عملکرد و ...، از جمله اهداف این پروژه است.
 
وی، پر کردن اوقات فراغت جوانان با توجه به فعالیت‌های ورزشی و سرگرمی‌های سالم در جهت سالم‌سازی جسم و روان جوانان و نوجوانان، ایجاد یک فضای خاطره‌انگیر و به یادماندنی، طراحی مجموعه به عنوان یک عنصر برجسته کشوری و منطقه‌ای را از دیگر اهداف این پروژه عنوان کرد. Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.