به گزارش خبرآنلاین از تبریز، سخاوت خیرخواه در گفت‌وگویی اظهار داشت: طرح رونق تولید یکی از طرح‌های موفق کشوری است که در راستای تأمین کمبود نقدینگی واحدهای تولیدی صنعتی، معدنی و کشاورزی اجرا می‌شود که در قالب این طرح، واحدهای تولیدی بعد از ثبت‌نام در سامانه بهین یاب و تشکیل پرونده در دبیرخانه طرح در سازمان صنعت، معدن و تجارت، بررسی درخواست در کمیته‌های دوگانه کارشناسی و کارگروه استانی تهسیل و رفع موانع تولید مطرح و به سیستم بانکی معرفی می‌شوند.

وی افزود: در قالب طرح رونق تولید برای واحدهای تولیدی دارای پروانه بهره‌برداری زیر 50 نفر پرسنل حداکثر 1 میلیارد تومان و برای واحدهای تولیدی دارای پروانه بهره‌برداری زیر100 نفر اشتغال حداکثر 3 میلیارد تومان سرمایه در گردش تصویب و به بانک‌های عامل معرفی می‌شود.
مشاور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: همچنین در قالب طرح رونق تولید برای طرح‌های تولیدی بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی نیز تسهیلات سرمایه ثابت اختصاص می‌باید که بازپرداخت این تسهیلات برای دوره 3 تا 5 ساله است و این در حالی است که بازپرداخت تسهیلات سرمایه در گردش یک ساله است.
خیرخواه افزود: نرخ این تسهیلات طبق مصوبه شورای پول و اعتبار یعنی 18 درصد است و مزایای آن عدم لحاظ چک برگشتی و بدهی معوق غیرجاری و تسهیل بانک‌ها در قبول وثیقه و تسریع پرداخت است.
وی با بیان اینکه این طرح در قالب سامانه اجرا، پیگیری و رصد می‌شود، گفت: تاکنون 463 واحد ثبت‌نام کرده‌اند و هنور فرصت برای ثبت‌نام باقی است و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت بهین یاب در بخش تأمین مالی بنگاه‌های کوچک و متوسط و طرح‌های نیمه تمام بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی ثبت‌نام کنند.
خیرخواه یادآور شد: کمیته‌ها و کارگروه‌های این طرح تعیین شده‌اند و از هفته گذشته فعالیت خود را در سازمان صنعت، معدن وتجارت استان شروع کرده است و به صورت منظم درخواست‌ها را بررسی و بعد از تائید میزان تسهیلات مورد نیاز به شبکه بانکی جهت پرداخت معرفی می‌کنند.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 715131
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.