مدیر کل دامپزشکی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه تمامی زیرساخت های لازم به منظور جلوگیری و کنترل تب کریمه کنگو در استان ایجاد شده است، ادامه داد: تاکنون در آذربایجان شرقی ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو گزارش نشده است.

امیر حسین بهداد در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: عملکرد اداره کل دامپزشکی استان در خصوص کنترل تب کریمه کنگو قابل توجه بوده و  مسئولان استانی حساسیت ویژه ای به امر دارند.

وی در خصوص مباحث مطرح شده مبنی بر کیفیت گوشت های وارداتی، اظهار کرد: کنترل کیفیت گوشت جزو وظایف سازمان جهاد کشاورزی استان بوده ولی از آن جایی که اطلاع دارم گوشت‌های وارداتی از کیفیت بالایی برخوردار هستند. 
 
وی با انتقاد از مباحث مطرح شده مبنی بر مبتلا شدن برخی قصابی های استان به بیماری تب کریمه کنگو گفت: این مباحث صحت ندارد، به طوریکه با دانشگاه علوم پزشکی استان جلسات متعددی را در این زمینه برگزار کرده ایم، بنابراین ابتلا به این نوع بیماری در استان امکان پذیر نیست.
 
بهداد با بیان اینکه با تمام شدن فصل گرما تب کریمه کنگو نیز از بین می رود، عنوان کرد: برای از بین بردن عوامل بیماری تب کریمه کنگو لازم است واحد های پیش سرد در کشتارگاه های استان ایجاد شود که خوشبختانه این امر در استان ما لحاظ شده و همچنین در شهرستان ها نیز کشتارگاه ها سم پاشی شده اند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.