سمیه گل محمدی: برخی از دست اندرکاران فرهنگ و هنر نسبت به عدم دعوت از پیشکسوتان تبریزی به همایش هتل کایا گله مند بودند و چون این موضوع شفاف سازی نشده بود باعث پیدایش ناراحتی ها و سوء تفاهم هایی در بین هنرمندان این خطه گردید.

هاشم چاوشی بازیگرپیشکسوت تلویزیون در این خصوص گفت: شعاری که بعضی از افراد در مورد عدم فرق گذاشتن بین هنرمندان بومی و تهران می دهند دروغی بیش نیست.

وی با اشاره به تفاوت هنرمندان بومی و تهرانی افزود: تهران تاکنون از هنرمندان شهرستانی تجلیل نکرده است و این نشانگر فرق گذاشتن بین هنرمندان است.

به گفته وی، نخستین تفاوتی که تهران برای هنرمندان شهرستانی قائل شد، عدم دعوت هنرمندان به برنامه های فیلم فجر بود که طی چند سال اخیر در تهران برگزار می شود.

چاوشی در ادامه با اشاره به اینکه بیشترین گله مندی ما از خود مسئولان فرهنگی تبریز است تصریح کرد: درحالیکه بسیاری از هنرمندان تبریزی در کنج عزلت به سر می برند، مسئولان محلی ما برای استقبال هنرمندان تهرانی تا پای فرودگاه رفته و در محل همایش نیز با هدایای مختلف از آنان تجلیل می کنند.

وی افزود: تبریز همینک مامن هنرمندان بنام و فرهیخته ای چون جواد درخشان، ناصر هاشمی و ... است اما باعث تاسف است که مسئولان چنین افرادی را به دست فراموشی سپرده اند.

ناصر هاشمی، یکی دیگر از بازیگران پیشکسوت تلویزیون هم با بیان اینکه هنرمندان دعوت شده به تبریز عضو انجمن پیشکسوتان هنر کشور بوده و این تشکل هم برنامه ی ایران گردی برای اعضای خود ترتیب داده است افزود: با تمام این احوال، مسئولان فرهنگی و شهری ما نباید به این بهانه از زیر بار مسئولیت خود در خصوص عدم دعوت از هنرمندان تبریزی شانه خالی کنند.

وی با بیان اینکه می دانیم هزینه ی این نشست از بودجه فرهنگی استان تامین نشده است گفت: با توجه به این اینکه این بودجه کشوری برای فضای هنری تبریز هزینه نمی شد برگزاری همایش هنرمندان پیشکسوت بهترین راه برای معرفی و توسعه فرهنگ و هنر این منطقه بود.

هاشمی در عین حال اظهار داشت: ما انتظار داشتیم مسئولانی که در این برنامه حاضر شده بودند برخی از چهره های ماندگار تبریز را نیز به عنوان نماد فرهنگ و هنر این خطه به همایش مذکور دعوت می کردند.

وی افزود: درحالیکه هنرمندان تهرانی از چنین برنامه هایی استفاده می کنند، هنرمندان تبریزی در حسرت همراهی مسئولان خود به سر می برند تا شاید از آنان هم یادی شود!

زکیه کریمی بازیگر تلویزیون نیز با بیان اینکه تامین بودجه از سوی یک تشکل نمی تواند مانع از توجیه ناهماهنگی های موجود باشد گفت: مسئولین محلی به رسم میزبانی حدالامکان باید از هنرمندان بنام تبریز هم دعوت می کردند.

جلیل اصغری تهیه کننده و کارگردان تبریزی هم گفت: وقتی عوامل سینمایی و هنرمندان به شهر ما سفر می کنند این هنرمندان بومی هستند که باید در مراسم استقبال حضور داشته و میزبان هم صنفی های خود باشند.

وی ادامه داد: این جای تاسف است که هنرمندان تبریزی مورد بی مهری قرار گرفته ولی هنرمندان موسسه پیشکسوتان هنر توسط مقامات استانداری استقبال شود.

اصغری افزود: مسئولان برای هنرمندان شهرمان که افتخارات زیادی آفریده اند هیچ تقدیر و تشکری نمی کنند ولی برای مهمانان شهرهای دیگر فرش قرمز پهن می کنند.

محمد محمد‍‍ پور، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی اما با بیان اینکه حضور اعضای موسسه هنرمندان پیشکسوت در تبریز سوءتفاهماتی ایجاد کرده است گفت: این برنامه توسط یک تشکل صنفی ترتیب داده شده و هرسال در یکی از استان های کشور برگزار می شود بطوریکه که سال گذشته کیش میزبان هنرمندان بود و امسال آذربایجان شرقی انتخاب شد.

وی با تاکید بر اینکه هزینه این برنامه ها بر عهده موسسه هنرمندان پیشکسوت است افزود: دعوت هنرمندان هم از طرف این نهاد بوده و پیشکسوتانی که در برنامه ی هتل کایا حضور داشتند عضو تشکل یاد شده هستند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه عضویت در موسسه هنرمندان پیشکسوت دارای شرایط خاصی است گفت: از تبریز نیز چهار نفر از پیشکسوتان فرهنگ و هنر به عضویت تشکل مذکور در آمده اند که در همایش نیز حضور داشتند.

وی با تاکید بر اینکه ما در تلاشیم عضویت هنرمندان پیشکسوت آذربایجان شرقی در این تشکل را فراهم سازیم یادآور شد: عضو گیری هنرمندان بر اساس شرایط خاص و توسط موسسه مذکور صورت می گیرد.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 712993
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.