به گزارش ایرنا، مجید ملانوروزی شامگاه جمعه در آیین رونمایی فیلم 'حیوان'، ساخته برادران ارک، در هتل کایای تبریز گفت: امروز خوشحالم نشست حاضر با همت خانواده ای محقق ترتیب داده شده، زیرا که این گام مهم و موثر نشان از آگاهی مردم و اعتماد بخش خصوصی به فضای فرهنگ و هنر و هنرمندان کشور دارد.
وی با بیان اینکه ارگان های دولتی باید عرصه را به خود هنرمندان بسپارند، تاکید کرد: بخش خصوصی و انجمن ها و تشکل های هنری باید خود مقتدرانه پا پیش گذاشته و نقش حمایتی را ایفا کنند؛ مدیریت این عرصه به خود هنرمندان واگذار شود تا آنها با توان و استعداد بالای خویش بسیار یهتر بتوانند برنامه های فرهنگی را اداره کنند.
ملانوروزی خاطرنشان کرد: فرهنگ غنی تبریز چنان پتانسیل بالایی دارد که 50 سال تاریخ سینما را در حوزه فرم و سوژه یدک می کشد.
وی با تاکید بر اینکه باید این فرهنگ و پتانسیل قدرتمند را حفظ و با توسعه در جای جای زندگی اجتماعی به آیندگان منتقل کرد، گفت: امروز این تاریخ را در تبریز نمی بینم، فرهنگ مدرن و هنر جهانی در مقابل چیزهایی که به ما می دهند چیزهایی را از ما می گیرند، تبریزی که از بیگجه خانی می شناختیم به مرور بصورت شهر جهانی درمی آید.
مدیرکل هنرهای تجسمی وزرات فرهنگ و ارشاد با اعلام آمادگی برای همکاری و همراهی با سینما 'تک' تبریز ، گفت: پیشنهاد می دهم فیلم های مطرح و موفق این شهر را در مجموعه سینما 'تک' موزه هنرهای معاصر پخش کنید.
ملانوروزی تاکید کرد: تبریک می گویم به جمع سینمایی تبریز برای داشتن چنین هنرمندان فرهیخته ای؛ این استعداد بالا در جوانان تبریز آینده ای درخشان را برای فرهنگ و هنر این شهر نوید می دهد.
وی اضافه کرد: فراموش نکنیم که همه فیلمسازان بزرگ دنیا از همین عرصه فیلم کوتاه شروع کرده اند؛ همه بزرگانی که موج فیلم بلند را در جهان مطرح کرده اند روزی از این پله ها به سوی موفقیت گذشته اند.
پنجم خرداد ماه امسال جایزه دوم بخش 'سینه فونداسیون' هفتادمین جشنواره فیلم 'کن' به فیلم 'حیوان' ساخته بهرام و بهمن ارک از مدرسه ملی سینمای ایران اهدا شد.
خبرنگار: مینا بازگشا**انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
6120/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.