به گزارش خبرآنلاین از تبریز، محمد محمدپور، در آیین رونمایی فیلم «حیوان» ساخته برادران ارک در هتل کایا تبریز با بیان اینکه برادران ارک با گام بزرگ و ارزشمند خویش توانستند سرمایه بزرگی برای استان ایجاد کنند، تاکید کرد: جایزه جشنواره کن تنها افتخاری برای برادران ارک و عوامل این فیلم نیست، بلکه همه سینمای کشور، استان و آحاد مردم افتخار می کنند که این رویداد بزرگ را شاهد هستیم.
وی خاطرنشان کرد: اخیرا شاهد دو رخداد مهم در تولید فیلم «حیوان» بودیم، حضور درخشان هنرمندان این شهر در عرصه های بین المللی افتخار بزرگی است که مسئولان این عرصه یقین می دهد هنرمندان ما جایگاه خود را خوب می شناسند و از حضور و درخشش در عرصه های برتر جهانی صرف نظر نمی کنند.
محمدپور گفت: کسانی که خود و فرهنگ و هنر خود را می شناسند و می دانند از کدام مجاری برای این کشور افتخار آفرینی کنند.
وی افزود: با کسب جایزه فستیوال کن توسط برادران ارک امیدمان بیشتر شده که قله های رفیع فرهنگ و هنر جهان را فتح کنیم همچنان که نقش مهمی در شکل گیری فرهنگ و تمدن ایران داشته ایم.
محمدپور اذعان داشت: کسی کتمان نخواهد کرد که آذربایجان شرقی در شکل گیری فرهنگ و تمدن ایران زمین نقش موثری داشته است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد آذربایجان شرقی با بیان اینکه وظیفه ما این است که بستر پیشرفت فراهم و فراختر کنیم، تاکید کرد: به این نتیجه رسیدیم که باید عرصه های را فراهم کنیم که زمینه زایش در سینمای کشور تامین کند و تلاش می کنیم در کنار پیشکسوتان عرصه های فرهنگ و هنری، بستر آموزش، فعالیت و پیشرفت جوانان را توسعه دهیم.
وی خاطرنشان کرد: همه دوستان همکاری کردند تا به نقطه ای برسیم که فیلم تبریز حرفی برای گفتن داشته باشد، در طول این سالیان همه فعالان این عرصه در جشنواره های فیلم وحدت، فیلم رحمت و... تلاش کردند، اما جای جشنواره ای بزرگ و قدرتمند که امروز آغاز شده و تا دهه های متمادی ادامه پیدا کند در استان ما خالی بود، جشنواره فیلم تبریز در همین راستا شکل گرفت.
محمدپور ادامه داد: فعالان عرصه هنر استقبال خوبی از این اقدام داشتند، این استقبالها عزم ما و فعالان سینمای جوان را جزم تر خواهند کرد، تلاش می کنیم فعالیتهای سینمایی و نهادهای مدنی و مردمی سینمایی در تبریز شکل بگیرد و راهی تعریف شود که فعالیتها پربارتر از گذشته ادامه یابد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد آذربایجان شرقی اظهار امیدواری کرد: با شرایط مهیا شده سایر هنرمندان ما خواهند توانست قله های بلند و پرافتخار جهانی را با سرعت فتح کنند.
محمد محمدپور یادآور شد: رویداد مهم دیگر تقدیر از این جوانان تواناست که نشان از قدرشناسی مردم دارد، افتخار می کنیم که در گنجینه فرهنگ و هنر این استان ذخایر با ارزشتری از نفت و معادن داریم و اگر می خواهیم به جایگاههای بلندی در جهان برسیم باید از این دخایر معنوی حمایت کرده و بسترها را توسعه دهیم.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 711963
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.