نماینده‌ی آستان قدس رضوی در آذربایجان‌شرقی با اشاره به برگزاری جشن زیر سایه‌ی خورشید در دهه‌ی کرامت، گفت: این جشن بزرگ، ۱۳ مرداد ماه راس ساعت ۱۸ در امام‌زاده سید حمزه(ع) تبریز برگزار می‌شود.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، محمد یوسف شاکری در نشستی با اصحاب رسانه‌ی استان با تشریح برنامه‌های دهه‌ی کرامت، اظهار کرد: دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان در ۱۳ عرصه فعالیت می‌کند که از این پس، این فعالیت‌ها سامان پیدا خواهند کرد.
وی با بیان اینکه دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی برنامه‌هایی را برای دهه‌ی کرامت درنظر گرفته است، اضافه کرد: برگزاری مراسم ازدواج برای ۲۰۰ زوج، حمایت از زوج‌های نابارور در قالب "معالجه درمان و پیگیری امور"، سرکشی از ۳۰۰ بیمار بستری در منزل، حضور در مراکز بازپروری، سرکشی از ۱۰۰ سادات یتیم تحت عنوان "تکریم از ایتام سادات" و... از جمله برنامه‌ی این دفتر در دهه‌ی کرامت است.
وی با اشاره به اهمیت اشتغال و کارآفرینی در جامعه، خاطرنشان کرد: فعالیت‌های اشتغال‌زایی را در دستور کار خود قرار داده‌ایم و در این راستا در دهه‌ی کرامت، در شهرستان میانه استارت این اقدام زده شده و طی آن حداقل برای ۶۰ نفر مشاغل کوچک ایجاد می‌شود.
نماینده‌ی آستان قدس رضوی در استان با تاکید بر اینکه بحث فعالیت‌های دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی، شامل "خادم، مخدوم و خدمت" است، خاطرنشان کرد: از ظرفیت خادمان باید استفاده شود، در این راستا در کنار بسیج سازندگی و کمیته امداد گروه‌های جهادی اعزام خواهیم کرد.
وی با تاکید بر اینکه طی سال‌گذشته ۱۱ هزار و ۵۰۰ زائر اولی به زیارت بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) مشرف شدند، گفت: به طور حتم در سال‌جاری آمار زائر اولی‌ها بیش از این بوده و صرفا در دهه‌ی کرامت ۳۰۰ زائر اولی به مشهد مقدس اعزام می‌کنیم.
وی با اشاره به وضعیت جدید و تغییر مجموعه‌ی آستان قدس در آذربایجان‌شرقی به دفتر نمایندگی، افزود: رویکرد جدید بازنگری مسائل بوده و در تلاش خواهیم بود که مفاهیم رضوی را در ارکان مختلف جامعه بگنجانیم.
شاکری با اشاره به اهمیت کارآفرینی و لزوم استفاده از ظرفیت آستان قدس در این راستا، بیان کرد: در دفتر نمایندگی آستان قدس در استان، از تجربیات افراد بهره برده و با شناسایی ظرفیت‌ها در تلاش خواهیم بود که ظرفیت آستان قدس را در این جهت مورد استفاده قرار دهیم، آستان قدس رضوی در بیش از ۲۰۰ حوزه فعالیت دارد.
وی با تاکید بر اینکه عدم حاکمیت اخلاق در جامعه موجب توزیع ناعادلانه‌ی منابع شده است، خاطرنشان کرد: امروزه مفاهیمی چون "ایثار" به شعار تبدیل شده است، ما در دفتر نمایندگی آستان قدس در استان، فعالیت‌های حمایتی، خدماتی، فرهنگی، تولید فکر، پژوهش، فعالیت‌های فنی و... را در برنامه‌ داریم.
وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آمار مشخصی از تعداد خادمان آذری آستان قدس در اختیار است، گفت: آمار دقیقی در این راستا در دست نیست اما تعدادی از خادمان آذربایجان‌شرقی در مشهد مقدس مستقر هستند و حدود ۳۰ خادم نیز به صورت تشرفی در دوره‌های زمانی مشخص خادم حرم مطهر امام رضا(ع) می‌شوند.
نماینده‌ی آستان قدس رضوی در استان با اشاره به اینکه زائر اولی‌ها توسط کمیته‌ی "زائر اولی" شناسایی می‌شوند، یادآور شد: شرایط برای انتخاب زائر اولی‌ها این است که بالای ۴۰ سال بوده و تاکنون نیز به زیارت مشهد مقدس نائل نشده باشد.
سعید مطلبی، معاون فرهنگی دفتر نمایندگی آستان قدس نیز در این نشست اظهار کرد: کاروان رضوی پنجم مرداد ماه سال جاری راس ساعت ۱۵ ساعت از فرودگاه بین‌المللی شهیدمدنی وارد تبریز شده و مورد استقبال مردم قرار می‌گیرند؛ اولین برنامه‌ها بعد از ورود کاروان، غباروبی مزار شهدا و سپس دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان خواهد بود.
وی ادامه داد: همایش ۵۰۰ نفر از خادم‌یاران رضوی نیز هفتم مرداد ماه با حضور مدیر امور خادمان آستان قدس، در اردوگاه الغدیر برای اولین‌بار در استان برگزار می‌شود.
وی با اشاره به جایگاه و عملکرد اصحاب رسانه در برنامه‌های دهه‌ی کرامت و آستان قدس رضوی، از خادم‌یاری اصحاب رسانه‌ی استان خبر داد و گفت: کد خدمتی آستان قدس رضوی به اصحاب رسانه استان تعلق خواهد گرفت.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.