به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی این سازمان، داود بهبودی در حاشیه بازدید از چند واحد صنعتی دانش‌بنیان، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سرمایه و ارزش افزوده متعلق به منطقه خاصی نیست بلکه همت، ابتکار و خلاقیت واحدهای تولیدی است که تعیین کننده میزان جذب سرمایه و ایجاد ارزش افزوده است.
وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم موانع سیستمی رونق و توسعه تولید را از بین ببریم، افزود: آینده از آن شرکت‌های دانش‌بنیان است و تنها زمانی می‌توانیم در مسیر نوآوری و توسعه قرار بگیریم که فعالیت واحدهای تولیدی ما دانش‌بنیان باشد.
بهبودی با اشاره به روند تکمیل شهرک صنعتی سهند آذران و فعالیت‌های رو به رشد و امیدوارکننده انجمن برق و الکترونیک استان در این شهرک، اظهار کرد: در این تشکل علاوه بر سایر مزیت‌ها، همگرایی و تعامل مناسبی بین اعضا وجود دارد و می‌تواند الگوی سایر تشکل‌های صنعتی و صنفی باشد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی خاطر نشان کرد: زیرساخت‌های شهرک صنعتی برق و الکترونیک مثل آب‌، برق، گاز با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تقریبا به طور کامل فراهم شده و این شهرک در آینده می‌تواند فرصت‌های مطلوبی نصیب استان کند.
وی ابراز امیدواری کرد تجربه مدیریت نوین این شهرک به سایر شهرک‌های صنعتی انتقال یابد.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری آذربایجان‌شرقی نیز در حاشیه این بازدید به خبرنگاران گفت: صنایع 'های‌تک' از تجربه افراد متخصص، تحصیل کرده و صاحب فکر بهره می‌برند و قابل مقایسه با سایر صنایع نیستند.
سعید شبستری افزود: تجربه نشان می‌دهد اقتصاد دولتی در دنیا شکست خورده و دولت باید سیاستگذاری، ناظر و زمینه‌ساز باشد تا فعالان بخش خصوصی بتوانند با تخصص، ایده و سرمایه خود اقتصاد جامعه را اداره کنند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی به همراه معاون سیاسی امنیتی استانداری و تعدادی از کارشناسان از واحدهای ماشین‌آلات صنایع خشکبار تبریز کار، شیمی پژوهش صنعت و شهرک صنعتی سهند آذران بازدید کرد.
استان آذربایجان شرقی از قطب های مهم صنعتی کشور به شمار می رود.
دریافت کننده: نعمت مرادپور ** انتشار: رستگار
6132/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.