به گزارش ایرنا، مهدی نوائی روز سه شنبه در نشست خبری تبیین عملکرد اداره ورزش و جوانان مراغه افزود: در 6 ماه اخیر، هفت مسابقه کشوری در این شهرستان برگزار شده و جشنواره اسب های اصیل ایرانی و عرب نیز فردا به میزبانی این شهرستان برگزار می شود.
وی ادامه داد: برگزرای مسابقات کشوری سنگ نوردی بلدرینگ (قدرتی) و نجات غریق نیز شهریور ماه امسال به میزبانی این شهرستان برگزار خواهد شد.
نوایی اضافه کرد: با برگزاری این مسابقات، تعداد مسابقات کشوری برگزار شده تا نیمه اول امسال به 10 مسابقه خواهد رسید و این در حالی است که تاکنون 15 مسابقه استانی نیز در این شهرستان برگزار شده است.
وی با اشاره به لزوم توسعه ورزش قهرمانی در این شهرستان گفت: از ابتدای سال تاکنون 15 تیم به مسابقات کشوری و 20 تیم نیز برای حضور در مسابقات استانی به این رقابت ها اعزام شده اند که حاصل آن 12 مدال کشوری و 23 مدال طلای استانی بوده است.
وی افزود: با توجه به ظرفیت های موجود ورزشی در رشته های مختلف در این شهرستان، زمینه برگزاری مسابقات بین المللی در این شهرستان نیز ایجاد شده و در سال آینده شاهد برگزاری مسابقات ورزشی در سطح آسیایی به میزبانی این شهرستان خواهیم بود.
نوایی ادامه داد: بر این اساس و با توجه به اعطای میزبانی مسابقات کانوپولوی آسیایی به کشورمان، مراغه نیز به عنوان یکی از قطب های این ورزش در کشور با زیرساخت ها و شرایط اقلیمی و جغرافیایی مناسب، درخواست میزبانی این رقابت ها را ارائه داده است.
وی اضافه کرد: هم اکنون این شهرستان از 2 پیست بین المللی برای برگزاری مسابقات رسمی کانوپولو برخوردار است و در صورت اعطای میزبانی به این شهرستان آماده ایجاد 2 پیست دیگر برای برگزاری هرچه بهتر این رقابت ها هستیم.
رئیس اداره ورزش و جوانان مراغه با تاکید بر لزوم توجه به ورزش همگانی در این شهرستان گفت: هم اکنون چهار هزار و 897 ورزشکار در این شهرستان که 2 درصد از جمعیت آن را شامل می شود، به صورت سازمان یافته به فعالیت ورزش می پردازند که این آمار مناسب شهرستان نیست.
نوائی افزود: با برنامه ریزی های کارشناسی و تمهیدات انجام شده و با مشارکت و همکاری آموزش و پرورش و سایر دستگاه های فرهنگی آمار ورزشکاران فعال در رشته های ورزشی تا پایان امسال به سه برابر آمار موجود و 13 تا 15 هزار نفر افزایش خواهد یافت.
وی با اشاره به کمبود فضای ورزشی مراغه ادامه داد: هم اکنون سرانه ورزشی برای هر نفر در این شهرستان 35 سانتی مترمربع به ازای هر نفر است که از این میزان تنها هشت سانتی مترمربع آن سرپوشیده است.
نوایی اضافه کرد: با توجه به تراکم اماکن ورزشی و باشگاه های ورزشی در برخی از خیابان های اصلی، باشگاه های جدید در مناطق کمتر توسعه یافته و کم برخوردار ایجاد می شود.
وی همچنین با اشاره به اجرای طرح های عمرانی در حوزه ورزش این شهرستان افزود: 2 طرح ملی در این شهرستان در حال اجرا بوده که ورزشگاه پنج هزار نفری با بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی و سالن ورزش های باستانی با 95 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اتمام است.
وی اضافه کرد: برای اتمام و تکمیل ورزشگاه پنج هزار نفری به 30 میلیارد ریال از محل اعتبارات تعمیر و تجهیز اماکن ورزشی و برای تکمیل سالن ورزش های باستانی به 2 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
هم اکنون حدود پنج هزار ورزشکار سازمان یافته در قالب 42 هیات ورزشی در شهرستان مراغه فعالیت می کنند.
شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: ابراهیم مطلوبی**انتشار:عیسی عطاپور**
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.