به گزارش ایرنا، علیار راستگو روز یکشنبه در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان مرند با بیان اینکه در این شهرستان 520 حلقه چاه آب قابلیت تجهیز به سامانه کنتور هوشمند دارند، اظهار کرد: در سه سال گذشته اداره امور آب این شهرستان توانسته است از این تعداد 432 حلقه چاه آب را به سامانه کنتور هوشمند تجهیز کند.
وی با اعلام اینکه بقیه چاه ها نیز تا پایان سال جاری به این سیستم مجهز می شوند، گفت: 80 درصد آب منابع زیرزمینی این شهرستان در بخش کشاورزی مصرف می شود.
وی خاطرنشان کرد: اداره امور آب می تواند با اصلاح سیستم آبیاری و اداره جهاد کشاورزی نیز با اعطای تسهیلات جهت تجهیز مزارع و باغات به سیستم های آبیاری تحت فشار، همسو با هم در جهت مدیریت مصرف آب حرکت می کنند.
راستگو اعلام کرد: با تمام اقدام انجام شده در خصوص کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی در این شهرستان، تنها پنج درصد از 2 هزار هکتار باغات و مزارع موجود در این شهرستان به سامانه های نوین آبیاری تجهیز شده است.
شهرستان مرند در شمال غرب تبریز دارای 8/3308 کیلومتر مربع وسعت است که38.2 درصد آن را اراضی کشاورزی، 40 درصد آن را اراضی مرتعی و 21.8 درصد بقیه را اراضی بایر و پستی و بلندی ها و کوهها و نقاط مسکونی روستائی و شهری تشکیل می دهد.
تنظیم: پرویز انصاری ** انتشار:رستگار
3071/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.