به گزارش ایرنا، بهزاد نیکخواه روز شنبه در جلسه ساماندهی پایاب سد آیدوغموش میانه افزود: امسال برای این امر از محل اعتبارهای صندوق توسعه ملی کشور و اعتبارهای بلاعوض بند د تبصره 4 قانون بودجه اعتباراتی منظور شده تا اراضی پایاب را تحت پوشش شبکه در بیاوریم.
وی فلسفه صندوق توسعه ملی را تبدیل دارایی ها و سرمایه گذاری های موجود در کشور به دارایی های مولد خواند و اظهار کرد: تا زمانی که از سد آیدوغموش، شهریار، قرانقو و غیره در راستای آبیاری اراضی استفاده نشود، این سرمایه گذاری ها مسکوت به شمار رفته و بهره ای از آن ها نخواهیم برد.
نیکخواه با بیان اینکه تصمیمات خوبی در این جلسه گرفته شده و به زودی اعتبارات پرداخت می شود، یادآوری کرد: در عمل پروژه یک هزار و 900 هکتاری پایاب سد آیدوغموش در فاز اول با 210 میلیارد ریال توسط بانک زمین آغاز شده که اعتبارات بلاعوض هم به آن افزوده می شود.
وی تمرکز بر روی سرمایه گذاری در شهرستان میانه برای استفاده از ظرفیت های ملی با اقدامات منطقه ای را مهم خواند و گفت: تفکری که در مملکت حاکم است مبتنی بر تفکر ملی با اقدام منطقه ای در راستای توسعه است.
نیکخواه افزود: امیدواریم بتوانیم با استفاده از ظرفیت های ارزشمند میانه و اعتبارات بانک کشاورزی، اعتبارات ملی مخصوصا در قالب صندوق توسعه ملی و نیز با استفاده از فاینانس های خارجی، در تامین مالی پروژه های بزرگ موفق تر عمل کنیم تا شاهد توسعه و پیشرفت هرچه بیشتر میانه باشیم.
رییس اداره کل اعتبارات بانک کشاورزی گفت: اعتبارات ما مبتنی بر اهداف توسعه پایدار است تا سرمایه گذاری های انجام شده پایداری اقتصاد را در عمل تداعی کند و اگر بدون مطالعه سرمایه گذاری کنیم به طور قطع منابع موجود را از بین خواهیم برد.
نیکخواه رویکردهای بانک کشاورزی در تامین مالی را مبتنی بر 4 هدف توسعه پایدار اعلام کرد و ادامه داد: ایجاد امنیت غذایی، ریشه کنی فقر، حفظ منابع پایه و توجه به توان افزایی زنان بعنوان 50 درصد از جمعیت فعال کشور از جمله این محورهاست.
فرماندار ویژه میانه نیز در این جلسه گفت: سد آیدوغموش میانه در استان به عنوان الگوی موفق مشارکت مردمی از سوی استاندار آذربایجان شرقی مطرح شده و امیدواریم با رفع موانع و کاستی های موجود آن را به عنوان الگوی همیشگی مطرح کنیم.
حمید شکری اظهار امیدواری کرد که در این جلسه تصمیات لازم برای یک هزار و 900 هکتار از اراضی پایاب سد در فاز اول با ارائه راه حل های استثنایی نهایی شود.
وی با بیان اینکه 99 درصد مسائل بانکی در شهرستان حل شده است، از رئیس بانک کشاورزی این شهرستان خواست تا با روستاییانی که آماده عقد قرارداد هستند قرارداد ببندند و تا 10 روز آینده اراضی کشاورزی ای که باید تحت پوشش شبکه برود مشخص شود.
شهرستان میانه واقع در 180 کیلومتری شرق تبریز یکی از قطب های تولید محصولات کشاورزی در استان آذربایجان شرقی به شمار می رود.
سد آیدوغموش با 130 میلیون مترمکعب ظرفیت در غرب شهرستان میانه واقع شده و مشارکت مردم پیرامون آن در عملیاتی کردن پایاب سد مثال زدنی است.
خبرنگار: زهره غلامی ** انتشار دهنده: محمد عزیزی راد
7231/8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.