حجت الاسلام علی امیری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: باتوجه به وجود هجمه های مختلفی که برای تضعیف اسلام ناب محمدی (ص) در دوران اموی و عباسی وجود داشت، آن حضرت با تربیت شاگردان متعدد، در برابر تحریف ها و انحرافات ایستادند.
وی ادامه داد: شاگردان مکتب امام صادق (ع) در زمینه های مختلف علمی و فلسفی توانستند با ارتباطی که با سایر کشورهای دنیا و فلاسفه داشتند، پاسخگوی مناسبی برای شبهاتی باشند که در بین امت اسلامی به وجود آمده بود.
وی با اشاره به حضور هزاران شاگرد در محضر درس و بحث امام صادق (ع) اضافه کرد: حضور در این نشست ها و جلسات درس و مباحث مختلف فلسفی، علمی و دینی منحصر به تشیع نبوده بلکه بزرگان اهل تسنن نیز در مکتب ایشان حضوری فعال داشتند.
وی گفت: در دوران امام صادق (ع) به دلیل جو حاکم سیاسی آن زمان و اختلافات موجود بین امویان و عباسیان، فرصتی مناسب برای تبیین چهره اسلام ناب محمدی (ص) توسط آن حضرت به وجود آمد.
وی افزود: نقش بی بدیل آن حضرت در تربیت علمی، فرهنگی و دینی شاگردان مکتب تشییع، موجب پرورش دانشمندان بزرگی چون جابر بن حیان شد که نقش مهمی در توسعه علوم و پیشرفت های علمی دنیا داشته اند.
وی اضافه کرد: دوران پربرکت امام صادق (ع)، فرصت بسیار درخشانی برای زدودن غبار از چهره تابناک اسلام از شبهات و ناپاکی هایی بود که توسط حکام ظالم اموی و عباسی در آن عصر به وجود آمده بود.
وی افزود: اکنون نیز رسالت همه آحاد امت اسلامی ادامه راه آن حضرت برای تبیین و ترویج آموزه ها و ارزش های اسلامی در برابر هجمه های روز افزون غرب و نظام سلطه است.
شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: ابراهیم مطلوبی**انتشار:عیسی عطاپور**
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.