مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه قرار نیست در سال 2018، تبریز، زیر و رو شده و معجزه‌ای در شهر اتفاق بیفتد، عنوان کرد: تبریز 2018، آغاز یک خانه تکانی اساسی است و به عنوان مثال در برنامه زمانبندی برنامه ها، تعداد تخت هتل‌ها و مراکز اقامتی استان تا امروز هشت هزار و 600 باب است که به 14 هزار باب افزایش می‌یابد.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان شرقی، مرتضی آبدار در گفتگو با خبرنگاران مستقر برخی رسانه‌های استان در استانداری و نشست‌های موضوعی خبری از تبریز 2018 به عنوان یک رویداد ملی و فراملی نام برد و ادامه داد: لزوم وجود یک سخنگو و مرجع معتبر برای ارائه آخرین اخبار و مطالب تبریز 2018 به گردشگران داخلی و خارجی، خبرگزاری تبریز 2018 در روزهای آتی آغاز بکار می‌کند.
 وی با اشاره به وظیفه خطیر رسانه‌ها و مطبوعات استان و کشور در ارتباط با رویداد فرهنگی تبریز 2018، اظهار کرد: اولین مطبوعات و رسانه‌های معتبر رسمی کشور از این مرز و بوم فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و از این پس نیز انتظار داریم رسانه‌های استان در موضوعاتی همچون تبریز 2018 بیش از پیش نقش آفرین باشند.
وی با بیان اینکه در عصر کنونی همه‌ی ما به عنوان مسئولان جامعه در یک فضای شیشه‌ای زندگی می‌کنیم و نمی‌توانیم به نقد سازنده اصحاب رسانه و مطبوعات بی‌توجه باشیم، اظهار کرد: انتقادات سازنده اصحاب رسانه باعث می‌شود که ما رور به روز به نقاط قوت و ضعف خود بیش از پیش پی برده و پیشرفت کنیم.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در ادامه با تشکر از حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران استان در اکثر جلسات این اداره کل عنوان کرد: باید در راستای تکمیل و توسعه زیرساخت‌های گردشگری استان، با مردم روراست‌تر بوده و از توان بسیار قدرتمند مردمی در راستای تحقق این مهم استفاده کنیم.
 آبدار با اشاره به انتخاب تبریز به عنوان شهر نمونه گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 از سوی سازمان کنفرانس اسلامی تصریح کرد: سازمان کنفرانس اسلامی به عنوان دومین سازمان بزرگ جهانی و با داشتن 57 عضو توانست با انتخاب شهر اولین ها به عنوان شهر پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018، به بسیاری از هجمه های ناجوانمردانه علیه ایران اسلامی مبنی بر ایران هراسی پایان داد.
 وی با تاکید بر لزوم استفاده هرچه بیشتر از توان بخش خصوصی در راستای برگزاری برنامه ها و انجام پروژه های تبریز 2018 گفت: دولت، وظیفه تسهیل گری و اقداماتی همچون ایجاد زیرساخت و صدور مجوز فعالیت برای بخش خصوصی را بر عهده دارد بطوریکه می توان گفت بیش از 70 درصد امور مربوط به اجرای برنامه های درنظر گرفته در این حوزه بر عهده بخش خصوصی است.
 وی بر لزوم فرهنگسازی روانشناسی و رفتاری در بین اقشار مختلف مردم استان مبنی بر داشتن رفتار مناسب با گردشگران داخلی و خارجی تاکید کرد و افزود: انجام برخی رفتارها هچون گرانفروشی به مسافرین، اخذ کرایه بیشتر، برخورد ناشایست در هنگام خرید و ... در شان تبریز و تبریزی نیست و باید شاهد چنین رفتارهایی نباشیم.
آبدار  به بخشی از مهمترین اقدامات انجام شده در شش کمیته تبریز 2018 نیز اشاره کرد و افزود: در مجموع تا کنون 420 مصوبه در کمیته ها تصویب شده و بیش از 22 دستگاه اجرایی نیز در این زمینه دخیل هستند.
وی میزان اعتبارات ملی درخواست شده از وزارتخانه ها و دستگاه های مرکزی کشور را بیش از 800 میلیارد تومان اعلام کرد و ابراز کرد: بر اساس تصمیم گیری های مسئولان امر، باید 10 درصد از اعتبارات متمرکز وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی به تبریز 2018 اختصاص یافته و در سال 97 نیز ردیف اعتباری ویژه به تبریز 2018 اختصاص می یابد.
آبدار همچنین گفت: افرادی که می‌گویند برای تبریز 2018 هیچ کاری انجام نشده است بی‌انصافی می کنند. به عنوان مثال، از صندوق توسعه‌ی ملی برای احداث و تکمیل برخی هتل‌ها در تبریز، 200 میلیارد تومان اعتبار، درخواست کرده‌ایم.
 بر اساس گفته این مقام مسئول، تقویم رویدادها و برنامه ریز زمانبدی برنامه های تبریز 2018 در 10 روز آتی از طریق رسانه ها اعلام می شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.