به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم روز چهارشنبه در جمع مسئولان برگزاری کنگره شهدای دانشجو و دانشجویان بسیجی استان، با بیان اینکه امروز هرچه سربلندی و موفقیت داریم ناشی از خون پاک شهداست، افزود: اگر مسئولان ما با اقتدار می روند و در عرصه های بین المللی مذاکره می کنند به برکت خون شهدای هشت سال دفاع مقدس است.
وی با تاکید بر بررسی چرایی حضور شهدا در جبهه ها و هدف آنها، اظهار کرد: شهدا برای زنده ماندن اسلام رفتند و همه مقصد شهدا رسیدن به اسلام بود، ایران را برای اسلام می خواستند و ما هم همین گونه باید باشیم.
آل هاشم ، برگزاری کنگره و یادواره های شهدا را بهترین راه انتقال فرهنگ و پیام شهدا به نسل های آینده خواند و بر تجلیل از خانواده های معظم شهدا در این آیین ها تاکید کرد.
وی، کمرنگ کردن روحیه ایثار و شهادت در جامعه را از جمله اهداف و برنامه های استکبار جهانی دانست و یادآور شد: باید توجه کرد که شناسایی شهدای دانشجو و انعکاس آثار آنها می تواند نقشی مهم و موثر در مقابله با این تهدیدات داشته باشد.
آل هاشم ادامه داد: عده ای می خواهند نفرت ما به استکبار و نظام سلطه کم شود که در این میان باید هوشیار بود و به همین دلیل باید مطالبات مقام رهبری در حوزه های مختلف به ویژه فرهنگ ایثار و شهادت را دنبال کرده و عملیاتی کنیم.
وی با اشاره به تصریح مقام رهبری پیرامون موضوع آتش به اختیار ، گفت: این بحث یعنی وقتی غرب تلاش می کند نسل جوان را بی هویت کند، جوانان انقلابی باید مقابله کنند.
امام جمعه تبریز اظهار کرد: اما باید توجه داشت که باید در اقدام آتش به اختیار، با دقت و رعایت قانون امورات را انجام دهیم.
آذربایجان شرقی در هشت سال دفاع مقدس بیش از 10 هزار شهید تقدیم کرده است.
خبرنگار: سیدیحیی مرتضائی **انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
3038/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.