به گزارش ایرنا، علی طاهری روز چهارشنبه در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان میانه با تاکید بر جذب تمام یا حداکثری اعتبارات شهرستانی اظهار کرد: با توجه به گروه های سنی مختلف جمعیت استان باید برنامه داشته باشیم زیرا نبود برنامه باعث ایجاد مشکل در مدیریت خواهد بود.
وی دعوت از سرمایه گذاران، فراهم نمودن زیرساخت های سرمایه گذاری و اشتغال را از وظایف کارگروه تولید، اشتغال و سرمایه گذاری عنوان نمود و افزود: دولت به ارائه برنامه ها و تسهیلات ویژه ای در جهت رونق تولید، اشتغال و سرمایه گذاری پرداخته است و امیدواریم با درایت فرمانداری های شهرستان در جذب تسهیلات ویژه موفق تر عمل کنیم.
طاهری با بیان اینکه در سند تدبیر و توسعه شهرستان که در شورای برنامه ریزی استان به تصویب رسیده تمامی هسته های کلیدی مشخص شده و طرح هایی در این زمینه ها به اجرا رسیده است،گفت: این سند تمامی امکانات لازم برای برنامه ریزی صحیح را داراست.
وی از دستگاه های اجرایی شهرستان خواست اعتبارات تخصیصی به ادارات خود را به فرمانداری شهرستان ابلاغ کنند تا فرماندار در جریان اعتبارات و هزینه کرد آن قرار بگیرد.
طاهری تاکید کرد: اگر یک واحد تولیدی در شهرستان بتواند 5 نفر از تحت پوشش های کمیته امداد و بهزیستی را جذب کرده و برای آنها ایجاد اشتغال کند، به ازای هر نفر 150 میلیون ریال از سوی کمیته امداد و بهزیستی به این تولید ی ها تسهیلات قرض الحسنه پرداخت و بیمه این افراد نیز تا 5 سال بر عهده این ادارات خواهد بود.
وی از ادارات و نهادهای شهرستان خواست تا هر گونه اقدام خود در راستای اشتغالزایی را در سامانه رصد ثبت کنند زیرا عدم ثبت سبب ضایع شدن حق شهرستان می شود.
طاهری با بیان اینکه از اول سال جاری تا کنون از شهرستان میانه 152 نفر آمار ثبتی داریم، خواستار هماهنگی ادارات با اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان در راستای ثبت اشتغال واقعی در سامانه رصد شد.
وی افزود: تا به امروز فقط 3 اداره از جمله جهاد کشاورزی، کمیته امداد و بهزیستی اقدام به ثبت در سامانه رصد نموده اند که انتظار می رود دیگر دستگاه ها نیز اقدام لازم در این خصوص را بعمل آورند.
شهرستان میانه با جمعیت 190 هزار نفر ، دارای چهار بخش، پنج شهر، 17 دهستان و بالغ بر 330 پارچه روستا است که در فاصله 165 کیلومتری جنوب شرقی تبریز واقع است.
خبرنگار: زهره غلامی**انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
7231/6132/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.