حمید قاسمی روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: تعداد صنایع آلاینده استان در سال 1392 شمسی 88 واحد بود که با پایش های شبانه روزی این رقم در سال 1393 شمسی به 79 واحد کاهش یافت.
وی ادامه داد: این تعداد در سال 1394 شمسی به 54 واحد و در سال گذشته نیز به 43 واحد کاهش یافته که حاکی از کاهش 49 درصدی صنایع آلاینده طی چهار سال گذشته است.
قاسمی با اشاره به افزایش شش برابری تعداد سیستم های پایش آنلاین مستقر در استان گفت: در سال 1392 شمسی چهار سیستم پایش آنلاین در صنایع مستقر بود که این تعداد در سال گذشته به 26 سیستم افزایش یافته است.
وی اظهار کرد: کارشناسان محیط زیست استان در سال 1392 شمسی یک هزار و 480 واحد صنعتی را مورد پایش قرار داده بودند که این رقم در سال گذشته به یک هزار و 837 واحد افزایش یافته است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی از جمله اقدامات این اداره کل برای کاهش صنایع آلاینده استان را افزایش پایش های صنایع به صورت شبانه روزی، هدایت صنایع به شهرک های صنعتی استان برشمرد.
وی گفت: اعمال قانون بر اساس تبصره یک ماده 38 قانون مالیات بر ارزش افزوده، شناسایی، صدور اخطار، اخذ تعهد و برنامه زمان بندی رفع آلودگی در راستای قرار نگرفتن در فهرست صنایع آلاینده و افزایش سیستم های پایش آنلاین در صنایع استان از دیگر اقدامات این اداره کل در این راستا می باشد.
قاسمی اضافه کرد: در سه ماهه نخست سال جاری توسط کارشناسان این اداره کل 250 واحد صنعتی استان مورد نمونه برداری و پایش شبانه ورزی قرار گرفته اند که از این تعداد برای 35 واحد اخطار صادر شده است.
وی ادامه داد: در آذربایجان شرقی چهار هزار و 300 واحد به عنوان واحد صنعتی شناسایی شده است که در حدود 500 واحد پتانسیل آلایندگی دارند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: در حدود 350 تصیفیه خانه فاضلاب صنعتی در استان وجود دارد که نمونه برداری های دوره ای از این فاضلاب ها انجام می شود.
استان آذربایجان شرقی یکی از قطب های صنعتی کشور به شمار می رود.
خبرنگار: مینا بازگشا ** انتشار: رستگار
6120/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.