به گزارش خبرآنلاین، محمد محمدپور در نشست شورای سیاستگذاری جشنواره تئاتر استانی اظهار داشت: پس از سالها انتظار، پروژه تئاتر تالار شهر تبریز با پیش بینی 15 میلیارد تومان اعتبار جنب لاله پارک به زودی آغاز می شود.

وی تصریح کرد: در صورت تخصیص اعتبارات مناسب، این پروژه تا سه سال آینده به پایان می رسد.

به گفته محمدپور، این تالار شامل دو سالن بزرگ خواهد بود ولی با اعلام آمادگی بخض خصوصی برای مشارکت در این پروژه احتمال گسترش سالن های جنبی آن می رود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی اظهار داشت: یکی از اصلی ترین کاستی های هنرهای نمایشی در تبریز نبود سالن های مناسب بوده و امید است با احداث این مجتمع، مشکل سخت افزاری تئاتر تبریز مرتفع گردد.

محمدپور در ادامه سخنان خود با اشاره به برگزاری بیست و نهمین جشنواره تئاتر آذربایجان شرقی اعلام کرد: آقای بابک نهرین به عنوان رئیس انجمن هنرهای نمایشی نماینده تام الاختیار ارشاد در حوزه تئاتر استان خواهد بود.

وی تاکید کرد: انجمن هنرهای نمایشی باید با لحاظ کردن شرایط منطقه و امکانات موجود، چشم انداز هنرهای نمایشی استان را ترسیم نماید.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در این نشست جهت  گیری کلی و سیاستگذاری های لازم در جشنواره تئاتر استانی باید مشخص شود در خصوص مسایل مطرح شده در جلسه گفت: عرصه هنر جای طرح سوال صرف نیست باید به دنبال  پاسخ علمی بود و نمی توان فقط چهارچوب ها را به هم بزنیم.

محمدپور اظهار داشت: امیدواریم مسایلی مانند فضیلت اخلاقی، سرمایه اجتماعی، گفتمان فرهنگی و... به عنوان دغدغه های مسئولان و دلسوزان فرهنگی کشور در آثار ارائه شده نمود پیدا کند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه باید تمام تجربیات تلخ و شیرین بیست و هشت دوره ی گذشته استخراج و به عنوان نقشه راه پیش رویمان باشد گفت: امیدواریم تمام اهالی هنرهای نمایشی در کنار هم بوده و هرگز شاید واگرایی و عدم هماهنگی نباشیم.

محمد پور همچنین با اشاره به مشکلات پیش آمده در برخی دوره های جشنواره، بر لزوم شفاف سازی معیارهای داوری تاکید کرد و گفت: لازم است کار داوری آثار پشت درهای بسته نباشد بلکه ملاک های قضاوت شفاف بوده و نتایج و حد نصابها در حضور هنرمندان اعلام شود.

وی در پایان ضمن تاکید بر لزوم توجه به استعدادیابی، آموزش و نیز تامین منابع لازم برای برگزاری هرچه بهتر جشنواره بیست و نهم، اظهار امیدواری کرد که تئاتر تبریز در راه در پیش گرفته شده موفق باشد.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 704511
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.