به گزارش خبرآنلاین، با برگزاری جلسه مطبوعاتی در هتل کایا تبریز، برخی از اعضای این ائتلاف به نمایندگی از همفکرانشان به تبیین اهداف و برنامه های خود برای انتخابات آتی نظام پزشکی تبریز پرداختند.

نظام پزشکی به دنبال صیانت از حقوق مردم و پزشکان

دکتر علیرضا رحیمی، مدیرکل سلامت شهرداری کلانشهر تبریز و یکی از اعضای ائتلاف چتر سفید در این نشست خبری با بیان اینکه نظام پزشکی بعد از کانون وکلا پرجمعیت ترین تشکل صنفی ایران است گفت: این مجموعه در وهله اول به دنبال صیانت از حقوق مردم و سپس حفاظت از حق و حقوق پزشکان و مشاغل مرتبط است.

 وی با بیان اینکه نظام پزشکی یک تشکل با ابزار کنترلی به شمار می آید که قوانین و حیطه اختیارات و وظایفش در مجلس تصویب می شود افزود: بطور کلی سیاستگذاری سیستم درمان با وزارت بهداشت بوده ولی ضوابط و روابط صنفی حاکم بر سیستم درمان در اختیارات نظام پزشکی به شمار می آید.

دکتر رحیمی از برگزاری انتخابات این تشکل در 30 تیرماه جاری در سراسر کشور خبر داد و گفت: بر اساس آخرین آمار موجود، درحالیکه میزان کاندیداهای سراسر کشور 10 درصد افزایش یافته، این رقم در تبریز 100 درصد بوده است که حساسیت رقابت های این کلانشهر را نشان می دهد.

این عضو هیئت مدیره نظام پزشکی تبریز با بیان اینکه تاکنون 68 پزشک برای انتخابات نظام پزشکی ثبت نام کرده اند ادامه داد: به طور کلی جمع 17 نفره ی هیئت مدیره ی نظام پزشکی را 10 نفر پزشک، دو نفر داروساز، دو نفر دندانپزشک، یک نفر ماما، یک نفر علوم آزمایشگاهی و یک نفر هم لیسانسیه پروانه دار تشکیل خواهند داد.

به گفته وی، با معرفی سازمان های نظام پزشکی سراسر کشور، نمایندگان مجمع عمومی نظام پزشکی ایران تشکیل یافته و آنان نیز با برگزاری انتخابات مشابه، شورای عالی نظام پزشکی کشور را تشکیل می دهند که سیاست های کلی نظام پزشکی کشور را تدوین می کند.

توجه به مشکلات مالی و معیشتی پزشکان عمومی

دکتر رحیمی در ادامه سخنان خود با اشاره به مشکلات مالی و معیشتی رزیدنت های بیمارستان های دولتی و پزشکان عمومی گفت: درحالیکه حتی کارگران هم بیمه هستند ولی رزیدنت هایی که شبانه روز در بیمارستان های دولتی فعالیت کرده و بار اصلی مراکز درمانی دولتی بر دوش آنهاست نه بیمه دارند و نه مدت زمان فعالیتشان سابقه کارمحسوب می شود!

به گفته وی، یکی از اصلی ترین برنامه های این ائتلاف در هیئت مدیره آتی، بیمه رزیدنت و نیز اصلاح کارانه برای این قشر خواهد بود.

دکتر محمدرضا اهرابی، یکی دیگر از پزشکان این ائتلاف نیز اظهار داشت: تامین امنیت حرفه ای، تعرفه گذاری و رسیدگی به مشکلات مالی و معیشتی پزشکان به ویژه در دوران رزیدنتی و پزشک عمومی از مهمترین اولویت های ائتلاف چتر سفید است.

به گفته وی، این مجموعه سعی داشته از تمام ظرفیت های جامعه پزشکی استفاده کرده و و پاسخگوی مطالبات همه ی جامعه پزشکی باشد.

وی همچنین فعال سازی انجمن های تخصصی و صنفی، آموزش های به روز، مشارکت در اصلاحات بنیادی آموزش پزشکی، تربیت مدیران پزشکی و تبیین شرح وظایف و مناسب گروه های پزشکی را از دیگر برنامه های تدوین شده برای نظام پزشکی دانست.

تشکیل اتاق مالیاتی برای تعامل بین پزشکان و سیستم مالیاتی

دکتر علی بهکام راد، یکی دیگر از اعضای ائتلاف چتر سفید هم از برنامه های پیش بینی شده برای مشکلات مالیاتی جامعه پزشکی خبر داد و گفت: تلاش برای ایجاد اعتماد بین پزشکان و نظام مالیاتی یکی از اصلی ترین اولویت های ما خواهد بود.

وی ادامه داد: جامعه پزشکی در خصوص میزان درآمدهای خود کاملا شفاف و صادق بوده و هرگز به دنبال فرار مالیاتی نبوده است.

دکتر بهکان راد با تاکید بر اینکه دریافت و پرداخت پزشکان مشخص است افزود: متاسفانه در گاهی اوقات از حسن نیت و صداقت این قشر سواستقاده شده و چه بسا مالیات های فراتر از میزان درآمد آنان اعمال می شود که به دور از انصاف است.

این عضو ائتلاف چتر سفید، تشکیل اتاق مالیاتی در نظام پزشکی تبریز را مهمترین راهکار حل مشکل مالیاتی فی مابین عنوان کرد و گفت: این اتاق با هدف تعامل، رایزنی و ایجاد اعتماد و در نهایت اختصاص مالیات های واقعی تشکیل خواهد شد.

پزشکان عمومی، از ضعیف ترین اقشار جامعه

دکتر همایون فهیمی نیز طی سخنانی، پزشکان عمومی را ضعیف ترین قشر این بخش خواند و گفت: بار عمده ی بخش هایی مانند اورژانس، پزشک خانواده، ترک اعتیاد و ... بر عهده پزشکان عمومی است ولی در نظام پزشکی و سیستم درمان از جایگاه مناسبی برخوردار نبوده اند.

به گفته وی، حضور دو نفر از پزشکان عمومی تبریز در ائتلاف چتر سفید بارقه های امید برای ارتقای جایگاه این قشر ایجاد کرده است.

تشکیل اتاق فکر پزشکان جوان

دکتر محمدرضا ریاحی از دیگر کاندیداهای ائتلاف چتر سفید در انتخابات نظام پزشکی نیز توجه به نیروهای جوان را از دیگر شاخصه های این ائتلاف خواند و اظهار داشت: توسعه جوانگرایی در لیست ائتلاف چتر سفید مشهود است.

وی افزود: بدین منظور تشکیل اتاق فکر نیروهای جوان از جمله اهداف این مجموعه خواهد بود.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 703371
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.