سومین نشست هیات مدیره شورای هماهنگی روابط عمومی‌های آذربایجان‌شرقی برگزار شد.   به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، "جواد آهنگری"، دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان در این نشست با اشاره به ابلاغ قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات به دستگاه‌های اجرایی، گفت: این قانون یک گام رو به جلو برای صیانت از حقوق شهروندان و برخاسته از انتظار عمومی است که در حال حاضر با پیگیری و اصرار دولت‌ مردان در مرحله اجرا است.
وی با بیان این که این که قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات مشتمل بر ٢٣ ماده و هفت تبصره است، ادامه داد: این قانون باید سال‌ها پیش اجرایی می‌شد و خوشبختانه این قانون یک اصل مترقی برخواسته از خواستگاه انظارعمومی است که در حال حاضر با پیگیری‌ها و اصرار دولتمردان در مرحله اجرا است.
وی عنوان کرد : یکی از نقاط عطف در پیشبرد و صیانت از حقوق شهروندان همین انتشار آزاد به اطلاعات است و هر شهروند حق دارد به سهولت و بدون مشکل به اطلاعات مورد نیاز دسترسی داشته باشد.
دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی‎های استان راه اندازی سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات را یک اتفاق بزرگ خواند که هم فساد اداری و رانت را ازبین می‎برد و هم با ضابطه مندی کارها در راستای تحقق اهداف دولت پاسخگو و الکترونیک نیز موثر واقع می‌شود و بالطبع شاهد اصلاح و بهبود وضعیت در اطلاع یابی سیستم‌های اداری خواهیم بود.
وی افزود : براساس ماده 7 آیین نامه اجرایی قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات ، موسسات مشمول قانون موظفند تا در صورت لزوم اطلاعات را در اختیار همگان قرار دهند. 
آهنگری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که روابط عمومی‌ها به‌عنوان حلقه ارتباطی سازمان‌ها با جامعه نقش بسیار مهمی ایفا می‌کنند، گفت: هرچه این حلقه ارتباطی گسترده‌تر و محکم‌تر باشد، به همان اندازه سازمان در پیشبرد اهداف و فعالیت‌های خود موفق‌تر خواهد بود. بدون تردید بسترسازی به منظور بالا بردن سطح آگاهی افکار عمومی جامعه با کسب نظر از فرهیختگان این عرصه یکی از وظایف عمده و مهم روابط عمومی‌ها در سال «اقتصاد مقاومتی؛ تولید، اشتغال» می‌باشد.
 وی همچنین خواستار ایفای نقش فعالانه روابط عمومی‌ها در خصوص پیشبرد اهداف و تحقق برنامه‌های تولید و اشتغال شد و ادامه داد: با توجه به وظایف قانونی ادارات و تدوین برش‌های دستگاههای دولتی درخصوص اقتصاد مقاومتی، روابط عمومی‌ها باید به نقش اطلاع رسانی خود پیش از پیش توجه کنند.
وی همچنین اهمیت کارگزاران روابط عمومی‌ها را در رویارویی با بحران‌های احتمالی مهم دانست و افزود : روابط عمومی‌ها باید به صورت هنرمندانه در خصوص مدیریت وکنترل بهینه برق و آب تلاش کنند.
آهنگری عنوان کرد: باید همگان به این باور برسند که بحران آب جدی است و به صورت جدی درمدیریت مصرف آب و برق تلاش کنند .
" ناصر عبداللهی فلاحی"، معاون روابط عمومی استانداری نیز در این جلسه بر ضرورت تشکیل منظم جلسات شورا با حضور مدیران دستگاه مربوطه به صورت ماهانه و گردشی به میزبانی دستگاههای اجرایی ، ارتباط بیشتر اعضای هیات رئیسه و مشارکت کلیه اعضاء در امورمربوط ، اعلام موضوع جلسه از طرف شورا به دبیرخانه و آمادگی اعضاءبرای ارائه پیشنهادات در ارتباط با دستورجلسه و برگزاری جشنواره روابط عمومی های استان به بهترین شکل ممکن تاکید کرد.
"افشاری"، مدیر روابط عمومی شرکت پتروشیمی تبریز نیز در ادامه این جلسه به ارائه عملکرد جامع این شرکت پرداخت و اظهار کرد: شرکت پتروشیمی تبریز با داشتن دو هزار و 700 نیروی انسانی ، تولیدکننده 800 هزارتن انواع پلاستیک‌های خام به شمار می‌آید. 
وی افزود: متاسفانه این مجتمع تا شهریور 1394 ، 190 میلیارد تومان زیان انباشت داشت که با استقرار مدیریت جدید و با اعمال تغییرات باگریدهای جدید و مورد نیاز داخلی و خارجی و افزایش صادرات از 30%به 80% توانست در عرض یک سال زیان انباشت را به صفر برساند و در نیمه دوم سال 1395 «در عرض 6ماه » به سود دهی کامل برسد.
وی خاطر نشان کرد : با نصب و راه اندازی واحدهای جدید ضمن دوبرابرشدن تولیدات مجتمع برای 2500 نفر از جوانان نیز اشتغال ایجاد خواهد شد .
"عزیزپور"، مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای استان نیز دراین جلسه مواردی درخصوص بحران آب ، اقتصاد مقاومتی ، گفتمان سازی وتشکیل نشست مشترک روابط عمومی‎های صنعت برق و آب بیان کرد.
" بخشعلی زاده"؛ مدیر روابط عمومی منطقه 8عملیات انتقال گاز استان بااشاره به مصرف بهینه آب و برق در استان راهکارهایی برای برگزاری جشنواره روابط عمومی‌های استان ارائه کرده و تشکیل مداوم جلسات شورا را خواستار شد .
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.