با عنایت به تاکیدات بی‌شمار رهبر معظم انقلاب مبنی بر تسهیل تشکیل خانواده و افزایش جمعیت در جامعه‌ ایرانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) نیز از طریق بنیاد برکت زمینه‌های اجرای این سیاست را در قالب طرح «برکت خانواده» حمایت از درمان زوج های نابارور مناطق محروم کشور فراهم آورده و در این راستا قرارداد  همکاری با مرکز درمان ناباروری آذربایجان وابسته سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی منعقد شده است.
 
دکتر جعفر محسنی ، رئیس سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی در گفت‌گو با ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، با اعلام این خبر افزود: ارائه خدمات تشخیص درمانی ناباروری  به زوجهای معرفی شده  مناطق روستایی از سوی شرکت خدمات بیمه برکت  با تعرفه های پایین تر از مصوب وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی موضوع اصلی این قرارداد بوده و مفاد قرارداد از اول  تیر ماه سالجاری اجرایی شده است.
 
وی افزود: یکی از سیاست‌های اصلی نظام جمهوری اسلامی در سال‌های اخیر حمایت از افزایش جمعیت و تحکیم بنیان خانواده به‌ویژه در بین جوانان است. در همین راستا، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به عنوان یکی از بخش‌های حمایتی کشور، در زمینه‌های اجتماعی و اقتصادی خود را موظف به کمک برای اجرای هر چه بهتر این سیاست می‌داند و به همین جهت حمایت از زوج‌های نابارور کم‌بضاعت در مناطق محروم و روستایی را به عنوان هدف خود تعیین کرده است و جهاد دانشگاهی  نیز به عنوان یک نهاد انقلابی و علمی در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری همراه و همگام با سایر نهاد ها بوده و به ارائه خدمات درمان ناباروری  می پردازد.
 
وی در خصوص خدماتی که به زوج‌های نابارور ارائه می‌شود اظهار کرد: دستاوردهای ‌جدید پزشکی نشان می‌دهد یکی از بهترین روش‌هایی که به باروری زوج‌های نابارور کمک می‌کند، طرح «آی‌وی‌اف» یا لقاح خارج از رحم است. در این روش، اسپرم و تخمک زوج نابارور، استخراج و در محیط آزمایشگاهی با هم ترکیب و سلول جنینی حاصل از این لقاح به روش خاصی به رحم مادر منتقل می‌شود؛ از 37 سال پیش که نخستین نوزاد با استفاده از «آی‌وی‌اف» متولد شد، این روش درمانی امید تازه‌ای برای زوج‌های نابارور به وجود آورده است ودر طرح «برکت خانواده» پس از شناسایی زوج‌های نابارور در مناطق روستایی و محروم، آن‌ها با این شیوه آشنا و هزینه‌های درمان‌شان تا رسیدن به نتیجه پرداخت می‌شود.
 
محسنی ضمن اشاره به هزینه‌های درمان زوج‌ها از طریق این روش و سهم پرداختی بنیاد برکت عنوان کرد: هزینه‌های درمان  توسط بنیاد برکت در این طرح برای هر زوج  در نظر گرفته است که یکی از شرایطی استفاده از تسهیلات بنیاد، سکونت زوج‌ها در مناطق محروم و روستایی است و بنیاد برکت طبق برنامه از این زوج‌ها حمایت می‌کند. شرط دوم این است که سن خانم‌ها تا سی و پنج سال باشد . و شرط سوم این‌که مطمئن شویم زوج‌های معرفی شده به بنیاد برکت امکان پرداخت هزینه‌های درمان را ندارند و برای تأمین مخارج این روش با مشکل مواجه‌اند.
 
وی درباره نحوه مراجعه متقاضیان واجد شرایط برای دریافت کمک‌های بنیاد برکت افزود: در این طرح، بنیاد برکت با تشکیل کارگروهی مشترک با واحد خانواده‌ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اقدام به طراحی و تهیه‌ دستورالعمل نحوه‌ شناسایی و ارجاع زوج‌های نابارور ساکن در مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافته‌ کشور از طریق شبکه‌های بهداشت و درمان روستایی و معرفی آن‌ها به مراکز معتبر درمان ناباروری کرده است.
لازم به ذکر است  در این طرح بنیاد برکت فقط روی مناطق محروم و روستایی متمرکز شده است. Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin-top:0in; mso-para-margin-right:0in; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0in; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.