احمد مجتهدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با آغاز طرح تحول سلامت در حوزه بهداشت و ارائه خدمات نوین سلامت بر اساس گروه های سنی، این تعداد از نوجوانان شهرستان توسط مراقبان سلامت، بهورزان خانه های بهداشت، کارشناسان تغذیه، روان پزشکان و نیز دندانپزشکان و پزشکان، خدمات سلامت دریافت کردند.
وی با اشاره به ارائه خدمات بهداشتی و سلامت به این گروه سنی ساله ادامه داد: مراقبت های سنجش سلامتی، مراقبت تغذیه ای، سلامت روان، مراقبت دهان و دندان، معاینه سلامت پزشکی از مهم ترین خدمات ارائه شده به این گروه بوده است.
وی با تاکید بر اهمیت مراقبت از سلامت نوجوانان اضافه کرد: شناسایی به موقع بیماری های شایع در این دوره سنی برای درمان و کاهش آسیب های احتمالی بسیار حیاتی است.
وی با اشاره به اهمیت مراقبت های بهداشتی به عنوان زمینه ساز پیشگیری از بیماری و آسیب های اجتماعی در بین نوجوانان گفت: توجه ویژه به سلامت نوجوانان به عنوان آینده سازان کشور باید مورد توجه قرار گیرد لیکن والدین و خانواده ها باید با همکاری مستمر با مراکز بهداشتی، نسبت به درمان نوجوانان دارای اختلالات روحی و جسمی اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند.
جنتی افزود: امروزه با تغییر سبک زندگی به عنوان یکی از عوامل تاثیر گذار در سلامت کودکان و نوجوانان مواجه هستیم و از این رو توجه خانواده ها ها به حفظ سلامت روانی در این سنین بسیار ضروری است.
وی اضافه کرد: افزایش گرایش کودکان و نوجوانان به بازی های رایانه ای و تلفن های همراه، کم تحرکی، نبود فعالیت های اجتماعی مناسب، بی توجهی والدین به گوشه گیری نوجوانان و استفاده از غذاهای پرچرب و فست فودها زنگ خطری برای والیدن و خانواده ها بوده که می تواند در آینده باعث بروز بیماری مختلف در نوجوانان شود.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 14 مرکز بهداشت شهری در قالب مراکز جامع سلامت و 71 خانه بهداشت روستایی در شهرستان مراغه خدمات بهداشتی برای ساکنان مناطق شهری و روستایی ارائه می دهند.
شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: ابراهیم مطلوبی**انتشار:عیسی عطاپور**
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.