حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم در خطبه های نماز جمعه تبریز، با اشاره به فرا رسیدن زمان روی کار آمدن دولت جدید، افزود: انتظار می رود در دولت جدید افراد متعهد، متخصص و کاربلد به کار گرفته شود تا آحاد مردم از مشکلات و گرفتاری های اقتصادی و معیشتی رهایی یابند.
وی مشکلات اقتصادی موجود در کشور را زیاد دانست و اظهار کرد: بر همین اساس باید دولت دوازدهم در این حوزه با جدیت وارد شده و توصیه های مقام رهبری درباره اقتصاد مقاومتی را جامه عمل بپوشاند.
آل هاشم، توکل به خدا، خودباوری و اعتماد به نفس، دشمن شناسی، پرهیز از اختلاف، توجه به ظرفیت های داخلی و همت بلند برای خدمت به خلق خدا را از ویژگی های مهم شاخص های اصلی انتخاب وزرا در دولت آینده بیان کرد.
وی با اشاره به شروع گفت وگوها بین امریکا و روسیه برای آتش بس در سوریه، گفت: هدف امریکا از ابتدای بحران سوریه نه مبازره با گروه های تروریستی بلکه مدیریت این گروه ها بوده و هم اکنون نیز همین روند و رفتار ادامه دارد و پیگیری می شود.
آل هاشم دلیل اصلی این رفتارهای امریکا را ناشی از تحت تاثیر قرار گرفتن دولتمردان این کشور از رژیم صهیونیستی بیان و اظهار کرد: بر همین اساس چون اسرائیل به هیچ عنوان دوست ندارد موفقیت های جبهه مقاومت را ببیند، با گروه های تکفیری و تروریستی معامله می کند.
وی از مسئولان سیاست خارجی کشورمان درخواست کرد تا با عقلانیت و تدبیر مسایل سوریه را پیگیری کرده و اجازه ندهند پیروزی های جبهه مقاومت در پس معامله های بین المللی از بین برود.
خطیب جمعه تبریز با اشاره به افزایش بیش از پیش مصرف برق در کشور به دلیل گرمای هوا، تنها راه برون رفت از خاموشی ها را صرفه جویی از سوی مردم و ادارات دولتی بیان کرد و گفت: مردم تنها با 10 درصد صرفه جویی در مصرف برق می توانند در تامین برق مورد نیاز در این ایام به دولت کمک کنند.
آل هاشم ادامه داد: البته ادارات و سازمان های دولتی نیز باید در این زمینه اهتمام کنند و با 20 درصد صرفه جویی در برق زمینه های لازم برای تامین برق مورد نیاز خانوارها را فراهم سازند.
خبرنگار: سیدیحیی مرتضائی ** انتشار: محمد رستگار
3038/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.