حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم روز پنجشنبه در دیدار با مدیرکل و کارکنان امور اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی، افزود: در راستای کاهش مشکلات اجتماعی و فرهنگی باید اهتمام ورزید که شورای فرهنگ عمومی از فرصت‌های بسیار خوب برای برنامه‌ ریزی در این امور است.
وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین مشکلات کشور در مقطع کنونی مشکلات اقتصادی و فرهنگی است، اظهار کرد: با توجه به اینکه دشمنان انقلاب، توان برخورد نظامی با ملت ایران را ندارند، لذا به تهدیدهای فرهنگی و اجتماعی روی آورده‌اند که در این زمینه باید هوشیار بود.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی نیز دراین دیدار، گفت: در حال حاضر 17هزار سازمان مردم نهاد (سمن) دارای مجوز در سطح کشور ثبت شده که از این تعداد 630 مورد در استان آذربایجان شرقی فعال هستند و در زمینه های مذهبی، امور خیریه و رفع مشکلات اجتماعی، تشکل های قرآنی و ورزشی فعالیت دارند.
حسن استوارآذر با بیان اینکه در این استان اهتمام جدی در زمینه کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی وجود دارد، افزود: متأسفانه پنج آسیب اجتماعی جدی اعم از اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی، مفاسد اخلاقی و شناسایی نقاط بحران‌زا گریبان‌گیر جامعه است که آذربایجان شرقی به صورت جدی برای کاهش و کنترل این آسیب‌ها ورود پیدا کرده است.
وی با بیان اینکه آذربایجان شرقی به اندازه جمعیت استان ایلام حاشیه‌نشین دارد، افزود: در مسئله حاشیه‌نشینی نیز شهرداری تبریز ورود پیدا کرده و اقدامات خوبی انجام داده اما این اقدامات کافی نبوده و باید کارهای بیشتری صورت گیرد.
استوارآذر بر ضرورت مشارکت سازمان‌های مردم نهاد در زمینه‌های آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد و گفت: به جهت اهمیت کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی در برنامه ششم توسعه نیز اعتبارات ویژه‌ای در این مورد اختصاص داده شده است.
مدیرکل اجتماعی استانداری افزود: جامعه نیاز مبرمی به آموزش مهارت‌های اجتماعی دارد که آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و سایر نهادهای فرهنگی باید در این زمینه ورود کنند.
خبرنگار: مینا بازگشا**
3038/6120
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.