به گزارش ایرنا، امین امینیان روز پنجشنبه در جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در این شهرستان با اشاره به اینکه بازارچه مرزی به عنوان یکی از منابع مهم تامین درآمد مرزنشینان نقش مهمی در توسعه اقتصادی دارد، اظهارکرد: این بازارچه با هدف قانونمند کردن مبادلات و رونق اقتصادی در منطقه، اشتغال و تامین معیشت ساکنان مرزی، کنترل و کاهش قاچاق کالا، افزایش امنیت مرزها و رشد و رونق اقتصاد محلی ایجاد می شود.
وی گفت :برای شروع اختصاص یکی از بازارچه های فعلی در شهرک جانانلو با رعایت تمام ملاحظات گمرکی برای ایجاد این بازارچه مناسب است .
فرماندار خداآفرین در ادامه بهره مندی عموم از مزایای قانون کالای همراه مسافر را یکی از مزیت های قانونی مناطق آزاد در حوزه تجارت عنوان کرد و گفت: مسافران مطابق قوانین و مقررات گمرکی و مناطق آزاد می توانند تا سقف 80دلار نسبت به خروج کالای خریداری شده از منطقه آزاد اقدام کنند.
امینیان راه اندازی کالای همراه مسافر را در راستای ارایه کالا با هزینه کم و بدون تردد به خارج از کشور دانست و گفت: هدف اصلی از عرضه کالای همراه مسافر، ساماندهی کالای همراه مسافر در قالب محدوده خاص، کنترل کالا در مناطق آزاد، جلوگیری از خروج ارز به خارج از کشور و عرضه کالا در سرزمین اصلی و نیز سهولت در خرید کالاست.
وی با اشاره به اینکه محل اصلی و مرز رسمی گمرک خداآفرین در محدوده قلی بیگلو خواهد بود، گفت: در راستای اولویت نظام که تامین معیشت مرزنشینان است، با دقت در اجرای قوانین و مقررات گمرکی در زمینه کالای همراه مسافر، رونق منطقه حاصل می شود.
امینیان اظهارکرد: جهت جلوگیری از قاچاق کالا باید دغدغه اصلی مسوولان گمرک جلوگیری از سوء استفاده از کالای همراه مسافر باشد.
منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس با 51 هزار هکتار در محدوده جلفا و خداآفرین قرار دارد .
این سازمان بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی در شهریور ماه 82در جلفا ایجاد شده و در اوایل سال 88به محدوده خداآفرین ارتقا یافت.
قانون کالای همراه مسافر در این منطقه در سال 92همزمان با ایجاد گمرک در خداآفرین عملیاتی شده است.
خبرنگار: جوادزاده** انتشار : انصاری
7468/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.