به گزارش ایرنا، رضا رحمانی شامگاه چهارشنبه در همایش گرامیداشت روز صنعت و معدن در تبریز افزود: وقتی توسعه صنعتی کشور از قاعده ای پیروی نکند، شاهد وضعیت کنونی خواهیم بود و بسیاری از صنایع در تمامی کشور بدون در نظر گرفتن ظرفیت و مقیاس تولید، مستقر شده اند.
وی ادامه داد: در دولت یازدهم راهبردهای صنعتی و معدنی تدوین و آمایش های سرزمینی انجام شده و مزیت های منطقه ای مراعات شد و با امضای وزیر صنعت و معدن به هیات دولت جهت تصویب ارسال شده است.
رحمانی اظهار کرد: در قانون برنامه ششم، وزارت صنعت ‌و معدن موظف شده است شش ماه بعد از ابلاغ برنامه‌ها، استراتژی و اولویت صنعتی را به تصویب هیات وزیران برساند.
وی گفت: این استراتژی در ماه چهارم اجرای برنامه تدوین شده با امضای وزیر صنعت، معدن و تجارت به دولت ابلاغ شده و در حال پیگیری این امر هستیم تا قبل از شروع دولت جدید مصوب شود.
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: امروز تولید به عنوان محور فعالیت های اقتصادی کشور و شاه بیت اقتصاد مقاومتی حمایت از تولید است.
وی اضافه کرد: سال گذشته هفت پروژه اقتصاد مقاومتی در دستور کار وزارت صنعت قرار داشت که این رقم در سال جاری به 44 پروژه رسیده است.
رحمانی با تقدیر از عملکرد مدیریت ارشد آذربایجان شرقی در حوزه اقتصاد مقاومتی در سال گذشته، گفت: پارسال 16 هزار میلیارد تومان تسهیلات مصوبه برای واحدهای کوچک و متوسط اعطا شد که در سالجاری 20 هزار میلیارد تومان ابلاغ شده و در کنار آن 10 هزار میلیارد تومان نیز برای بازسازی و نوسازی صنایع و صنوف تولیدی ابلاغ شده است.
وی با اشاره به اینکه نخستین مشکل کوتاه مدت واحدهای صنعتی نحوه دسترسی به منابع مالی و تأمین سرمایه در گردش است، افزود: سرمایه درگردش برای واحد تولیدی بسیار مهم بوده و نقش خون در رگ انسان را دارد.
قائم مقام وزیر صنع، معدن و تجارت با بیان اینکه بیکاری، رکود و تورم با تولید حل می‌شود، ادامه داد: ضروری است در این راستا همه دست به دست هم دهند تا 44 پروژه‌ای که مربوط به مواردی مثل طرح رونق تولید، بازسازی صنایع، مدیریت واردات و گسترش صادرات است، به مرحله عملیاتی برسند.
وی با بیان اینکه در بحث صادرات تبریز در جایگاه خوبی قرار گرفته است، تاکید کرد: باید این جایگاه توسعه یابد تا صادرات شکل بگیرد و به دنبال آن کشاورزی نیز تقویت شود.
رحمانی اظهار کرد: اگر تولید شکل نگیرد، بقیه بخش‌ها هم مثل دارایی و مالیات نیز با مشکلاتی مواجه می‌شوند .
رحمانی برای شرکت در همایش بزرگداشت روز صنعت و معدن به تبریز سفر کرد.
خبرنگار: مینا بازگشا**انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
6120/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.