به گزارش ایرنا، اسماعیل جبارزاده شامگاه چهارشنبه در همایش گرامیداشت روز صنعت و معدن در تبریز، افزود: چنین نشست و جلساتی فرصت مناسبی است تا حرف های سنگرنشینان عرصه تولید را بشنویم.
وی ادامه داد: امروز اگر بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب جنگ ما با دنیا جنگ اقتصادی است، طبیعی است که سنگر نشینان و کسانی که در خط مقدم این ماموریت قرار دارند، باید پشتیبانی شوند.
جبارزاده در خصوص وضعیت صنعت و تولید کشور گفت: اگر به سال 92 و سال های قبل تر برگردیم، به طور قطع مقایسه خواهید کرد که وضعیت امروز صنایع ما در حال گذر از رکود و بحران بوده و آینده بسیار خوبی را در انتظار صنعت می بینیم.
وی اظهار کرد: مشکل اصلی ما به این موضوع بر می گردد که کشوری متکی بر درآمد نفتی بودیم و همه دولت های قبل و بعد از انقلاب نفت خام صادر می کردند و با درآمد حاصل از نفت خام کشور را اداره می کردند؛ از این رو نیازی به تولید و صنعت احساس نمی کردند.
استاندار آذربایجان شرقی افزود: از محل درآمدهای نفت خام حقوق کارمند و هزینه های کشور داده می شد و بخش مالیات در اداره کشور نقش بسیار کوچکی داشت.
وی اظهار کرد: اگر بنا بود که با مالیات کشور را اداره می کردیم باید به فکر صنعت گر، تولید کننده و مودیان مالیاتی خود می بودیم تا تولید کننده در آمد داشته و مالیات پرداخت کند.
جبارزاده گفت: چون نیازی به در آمد حاصل زا مالیات این قشر نداشتیم، لذا در ادوار گذشته نسبت به تولید و تجارت و معدن بی تفاوت شدند چرا که نیازی احساس نمی کردند.
وی ادامه داد: اگر کارخانه ای کار می کرد و یا نمی کرد در بودجه دولت چندان تاثیری نداشت چرا که سهم مالیات در درآمدهای کشور بسیار اندک بود.
استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: در دولت تدبیر وامید ما خود را شریک تک تک واحدهای تولیدی می دانیم و ثابت کردیم که هر یک از واحدهای تولیدی استان ما شریک ما هستند و ما شریک آنها هستیم، زیرا هر تولید کننده از درآمد خالص خود در مجموع بین 40 تا 50 درصد از بابت مالیات، ارزش افزوده و بیمه باید به ما بدهد.
وی ادامه داد: لذا ما شریک تولیدکنندگان، صنعتگران و اصناف مختلف هستیم و شریک باید هوای شریک خود را داشته باشد؛ اگر بنا باشد در استان درآمدهای مالیاتی را وصول و وارد خزانه بکنیم باید شرکای مالیاتی و مودیان مالیاتی ما سرحال باشند.
جبارزاده افزود: بیشتر کشورهای اروپایی از طریق مالیات اداره می شود و در کشور ما هم باید به این سمت برویم ولی شرط اول این است که تولید کننده و صنعتگر باید درآمد خوب داشته باشد و باید هوای تولید کننده را داشته باشیم.
وی اظهار کرد: از ممیزان مالیاتی درخواست کرده ایم اگر متوجه شدند که امروز یک مودی مالیاتی نسبت به سال گذشته وضعیتش خوب نیست، بلافاصله به ما گزارش دهند تا همه مسئولان استان برای بهبود وضعیت آن واحد تا زمان برگشت به چرخه تولید و کسب سود و در آمد تلاش کنند.
استاندار آذربایجان شرقی گفت: ما در استان تولید کنندگان، اصناف و کسانی را که در عرصه اقتصادی فعالیت می کنند به عنوان شرکای خود می دانیم.
وی ادامه داد: در آذربایجان شرقی اجازه نمی دهیم دختر گل فروش در چهارراه گل بفروشد؛ ما به همت همین تولید کنندگان و مسئولان استانی در هیچ چهارراه و چراغ های قرمزی دختران کار نداریم.
جبارزاده اظهار کرد: روزی که وارد استان شدیم به بخش خصوصی اعلام کردیم که مسئولان دولتی دوست و رفیق شما هستند و در کنار شما هستیم و حمایت می کنیم و امروز نیز اعلام می کنیم که بخش خصوصی برنامه ارائه دهد ما اجرا می کنیم.
وی افزود: در دولت یازدهم و در دولتی که با همت شما دوباره انتخاب شد، گوش شنوا وجود دارد و دولت امروز را با دو دولت قبل که خود را یک سر و گردن از مردم عادی و تولید کنندگان بالاتر می دانستند مقایسه کنید، ما امروز اعلام می کنیم که عقل کل نیستیم.
استاندار آذربایجان شرقی خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: بحث مالیات بر ارزش افزوده دارای مشکلاتی است و نیاز به بازنگری دارد و بسیاری از تولید کنندگان ما خود مالیات ارزش افزوده را می دهند ولی نمی توانند از خریدار آن را دریافت کنند.
وی با اشاره به بحث قانون مالیات های مستقیم گفت: سال گذشته چندین بار تقاضا کردیم و نامه نوشتیم و از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخواست کردیم که بخشی از این قانون نیاز به بازنگری و اصلاح دارد.
جبارزاده با تقدیر از مسئولان بانک های استان افزود: سال گذشته در حدود یک هزار و 500 میلیارد تومان به رگ های تولید استان تزریق شد و امسال نیز این اتفاق خواهد افتاد.
وی با اشاره به مطلبی در خصوص اینکه یک تولید کننده آذری زبانی در زندان ماند و مرد، تاکید کرد: اعلام می کنم که هیچ تولید کننده ای در زندان های آذربایجان شرقی به دلیل مشکلات اقتصادی نمانده است.
خبرنگار: مینا بازگشا**انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
6120/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.