به گزارش ایرنا، علی جهانگیری روز سه شنبه در سومین نشست از مجموعه نشست های خبری موضوعی با خبرنگاران افزود: سال گذشته 550 میلیارد ریال در سطح کشور برای شرکت های دانش بینان منابع جذب شد که شرکت های دانش بنیان صنعتی توانستند بیشتر این منابع را جذب کنند.
وی همچنین با اشاره به برنامه برگزاری پنجمین نمایشگاه و جشنواره ربع رشیدی تبریز در روزهای 20 تا 24 آبان ماه سال جاری افزود: رویکرد اصلی این نمایشگاه بین المللی تجاری سازی فناوری است.
جهانگیری گفت: سال گذشته یک هزار و 713 طرح فناورانه در چهارمین نمایشگاه و جشنواره ربع رشیدی تبریز ارائه شد که از این تعداد 597 طرح فناورانه از خارج استان و 16 طرح از کشور چین بود.
وی اظهار کرد: نمایشگاه بین المللی ربع رشیدی، نمایشگاهی بازرگانی با موضوع فناوری است و سعی می کنیم هر دو طرف عرضه و تقاضای فناوری را کنار هم قرار دهیم.
مدیر منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی همچنین در خصوص اهم اقدامات پیش روی این منطقه انجام شده، اظهار کرد: 10 تا 12 مرداد امسال هیاتی از موسسه فناوری کشور اتریش به تبریز سفر خواهند کرد تا قرارداد فناوری در بحث مراودات فناورانه بین دو کشور به صورت رسمی امضا شود.
وی افزود: به دنبال این هستیم که شبکه فناوری و ماشین سازی استان را توانمند کنیم تا تغییر مسیر داده و بتوانند در فضای بین المللی کار کنند.
جهانگیری اضافه کرد: متاسفانه قطعه سازان ما در سال های اخیر با وجود توانمندی هایی که دارند، خود را به صنایع خودروسازی وابسته کرده اند و این موجب شده که کمتر از ظرفیت خود کار کنند.
وی اضافه کرد: ما به دنبال توانمند سازی این بخش از نظر فنی و آشنا کردن آنها با فضای کسب و کار جدید هستیم تا تغییر استراتژیک در کسب و کار آنها رخ دهد.
مدیر منطقه ویژه علم وفناوری ربع رشیدی بر ضرورت استفاده از ظرفیت های ویژه خوشه های صنعتی استان تاکید کرد و گفت: ارتقای خوشه های صنعتی به فناوری می تواند نقش مهمی در تحقق ارزش افزوده دانش بنیان داشته باشد.
وی با اشاره به افزایش خروجی محصولات دانش بنیان در صنعت، افزود: باید در جهت تبدیل خوشه های صنعتی به خوشه های فناور در مجموعه شرکت شهرک های صنعتی تلاش بیشتری انجام شود.
جهانگیری با اشاره به ضرورت ورود فناوری به صنایع استان، خاطرنشان کرد: اگر ما بتوانیم دانش مورد نیاز صنعت را از دانشگاه های خود به دست آوریم توانسته ایم حلقه اتصال صنعت و دانشگاه را محقق و به توسعه صنعت کمک کنیم.
وی اظهار کرد: در مواردی که این دانش در اختیار دانشگاه های ما و فناوران استان قرار ندارد، می توانیم با واردات آن به توسعه هر دو بخش کمک کنیم.
خبرنگار: مینا بازگشا**انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
6120/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.