به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، سعید شبستری خیابانی در جلسه مشترک با هیات اجرایی نخستین جشنواره فیلم تبریز افزود: آذربایجان و تبریز از گذشته های دور همواره قطب فرهنگی بوده و اکنون وظیفه ما ایجاد بسترها و زمینه های لازم برای بسط و توسعه هر چه بیشتر اقدامات فرهنگی در این خطه است.
وی اظهار کرد: اقدام های فرهنگی باید با هدف انگیزه بخشی به جوانان در حوزه های فرهنگی و هنری برپا شود به گونه ای که شایسته آذربایجان و تبریز نیز باشد.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه اکنون عرصه های فیلم و سینما در دنیا تحت تاثیر قرار گرفته است، یادآوری کرد: با وجود فراگیر شدن شبکه مجازی، دوباره مردم به سمت سینما روی آورده اند و متوجه شده اند هیچ چیزی نمی تواند جای فیلم و سینما را پر کند.
شبستری ادامه داد: سینما و هنر زبانی فراگیر است و ما می توانیم بسیاری از مسائل را با زبان هنر برای مردم بگوییم که تاثیر آن طولانی مدت است.
وی گفت: این زبان می تواند به مرور آثار فرهنگی، رویه ها و عادات فرهنگی جامعه را تغییر دهد.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه نقش هنرمندان در این بخش بسیار مهم است، یادآوری کرد: در آذربایجان سبک های مختلف و مهمی در موسیقی، خوشنویسی، نقاشی و سایر رشته وجود داشت که شاید اکنون کمتر مطرح می شود.
شبستری افزود: این دیار موطن هنرمندان سینما و تئاتر بود که اکنون فراموش شده اند و دیگر کسی دنباله رو آن ها نیست.
وی اظهار کرد: امید است با برپایی جشنواره های فرهنگی و ارج دادن به افراد و هنرمندان، بتوان انگیزه جدیدی برای جوانان ایجاد کرد تا وارد این عرصه ها شده و جای بزرگان هنرمند گذشته را پر کنند.
وی با اشاره به برپایی این جشنواره توسط انجمن سینماگران آذربایجان شرقی، گفت: برگزاری جشنواره فیلم تبریز توسط انجمن های مستقل اتفاقی تاثیرگذار بوده چرا که نهادهای دولتی تنها می توانند وظیفه تسهیل کننده در این زمینه را ایفا کنند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی اظهار کرد: دولت باید سیاست گذار و نظارت کننده باشد و کار را به خود مردم واگذار کرد.
شبستری ادامه داد: مردم نیازهای خود را بهتر از ما می دانند و کار را با کیفیت بهتر و هزینه های کمتر انجام می دهند.
وی برپایی این جشنواره را اتفاقی خجسته در آستانه تبریز ٢٠١٨ دانست و افزود: تبریز ٢٠١٨ فرصت خوبی برای معرفی حوزه های فرهنگی خود به کشورهای اسلامی بوده و اگر برنامه ریزی خوب و عملیاتی داشته باشیم این موضوع امکان پذیر است.
جشنواره فیلم تبریز در روزهای 10 تا 13 مرداد سال جاری در این شهر برگزار می شود.
خبرنگار: پرویز بابائی ** انتشار دهنده:رستگار
8023/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.