تقی کرمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه پارسال دهیاران استان یکهزار میلیارد ریال از سوی دولت کمک دریافت کردند، افزود: امسال این اعتبارات به دو برابر افزایش می یابد.
وی با بیان اینکه در قانون بودجه سال 96 و در برنامه پنج ساله ششم دولت با ارائه لایحه سهم روستاها از محل درآمدهای آلاینده ها از 20 درصد به 35 درصد افزایش یافته است، افزود: از محل صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستائیان و توسعه روستاها یک و نیم میلیارد دلار اختصاص یافته است.
کرمی، برگزاری جشنواره ها در روستاها برای شناساندن ظرفیت های موجود در روستاها را از دیگر برنامه های سال جاری عنوان کرد و افزود: امسال در روستاهای استان 69 جشنواره برگزار خواهد شد.
وی، دهیاران را مدیران راهبردی روستاها یاد کرد و گفت: روستاهایی که بالای 20 خانوار جمعیت داشته باشند نهاد دهیاری در آنها تشکیل می شود.
کرمی افزود: در آذربایجان شرقی تعداد یکهزار و 930 دهیاری مصوب داریم که تاکنون یکهزار و 13 دهیاری در استان تشکیل شده است.
وی با بیان اینکه دهیاران می توانند در قالب تعاونی و یا با کمک بخش خصوصی در روستاها برای درآمد زایی و اشتغال و توسعه روستایی برنامه ریزی کنند، افزود: از بدو تشکیل دهیاری ها در استان 117 میلیارد تومان به دهیاری ها کمک شده است.
کرمی ادامه داد: در سطح استان 53 روستای هدف گردشگری وجود دارد که دولت در سال گذشته برای 11 روستا اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال جهت ایجاد مراکز تفریحی و اقامتی و گردشگری کمک کرده است.
خبرنگار: علی کبیر ** انتشار: رستگار
3038/7239/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.