به گزارش ایرنا، غلامرضا شریفی روز دوشنبه در دیدار مدیران مالیاتی استان با استاندار آذربایجان شرقی افزود: موفق شده ایم در خرداد ماه سال جاری 160 هزار فقره اظهار نامه از اشخاص حقیقی به صورت الکترونیکی اخذ کنیم.
وی ادامه داد: سامانه دریافت اظهار نامه به صورت الکترونیکی فعال بوده و مودیان مالیاتی می توانند به صورت شبانه روزی و بدون حضور در ادارات مالیاتی استان اظهار نامه خود را ارسال کند و امکان قسط بندی مالیات نیز وجود دارد.
شریفی گفت: سیاست های نظام مالیاتی در سال های اخیر به مشتری مداری، مودی مداری و رضایت ارباب رجوع توجه ویژه ای دارد.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه خرداد ماه سال جاری آخرین مهلت تسلیم اظهار نامه های مالیاتی است، سیاستی اتخاذ شد تا براساس اختیار تبصره ماده 100 قانون کسانی که می توانند به روی مالیات سال 94 خود هشت درصد رشد اظهار نامه ارائه دهند، مالیات آنها قطعی خواهد شد و رسیدگی و ورودی از طرف نظام مالیاتی به این مودیان انجام نمی شود.
مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه مدیریت ارشد استان همواره بر این تاکید داشته که حق و حقوق دولتی با رضایت مودیان وصول شود، گفت: برای جلب رضایت مردم و مودیان مالیاتی با تمام توان تلاش کرده ایم و امروز ضمن انجام تکلیف اصلی خود رضایتمندی مودیان را به دست آورده ایم.
وی با اشاره به اینکه سیاست دولت الکترونیکی کردن دستگاه های دولتی است، گفت: از جمله دستگاه هایی هستیم که همه زیرساخت ها برای الکترونیکی کردن آماده است.
شریفی گفت: همه اقدامات از جمله دریافت اظهار نامه الکترونیکی، صدور انواع گواهینامه های انجام معامله و تسهیلات بانکی به صورت الکترونیکی انجام می شود، نیازی به مراجعه حضوری مودی به محیط مالیاتی نیست و این امر موجب رضایت مودیان مالیاتی شده است.
وی اظهار کرد: سعی می کنیم فشار افزایش هایی را که در قانون بودجه اتفاق می افتد، با کشف منابع جدید از منابع موجود برداریم.
خبرنگار: مینا بازگشا**انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
6120/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.